تهران-ایرنا- منابع خبری با اشاره به حمله موشکی گسترده حزب الله لبنان به مناطقی در سرزمین های اشغالی اعلام کردند که شب گذشته ۱۵ نظامی صهیونیست زخمی شدند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که در پی شلیک موشک از خاک لبنان به سمت سرزمین های اشغالی، آژیرهای خطر در مناطق مناره و مرگلیوت به صدا درآمد.

منابع خبری می گویند که آژیرهای خطر در منطقه مرگلیوت واقع در اصبع الجلیل چندین بار به صدا درآمدند.

رسانه های صهیونیستی می گویند که حزب الله بیش از ۲۵ فروند موشک به سمت منطقه «کرمئیل» در الجلیل شلیک کرده و آژیرهای خطر در این منطقه نیز به صدا درآمد.

گفته می شود که به سمت شمال جولان اشغالی نیز موشک شلیک شده است.

برخی منابع می گویند که چند پهپاد به منطقه «نیؤوت مردخای» در الجلیل هم نفوذ کرده اند.

بیمارستان صهیونیستی «زیف» در منطقه صفد نیز اعلام کرد که شب گذشته ۱۵ نظامی اسرائیلی از مناطق جنگی هم مرز با لبنان به این بیمارستان انتقال داده شدند.

حزب الله بامداد امروز (دوشنبه) نیز از انجام ۹ عملیات جدید علیه نیروها، تجهیزات، مواضع، هواگردها، شهرک‌های صهیونیست نشین و پایگاه‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی و جنوب لبنان خبر داد.

حزب الله در بیانیه‌ای اعلام کرد که یگان پدافند هوایی مقاومت توانسته است یک فروند پهپاد هرمس ۹۰۰ متعلق به دشمن صهیونیستی را سرنگون کند.

حمله موشکی به نظامیان دشمن صهیونیستی در مناطق «خله ورده»، «مارون الراس»، «مرکبا»، شهرک صیهونیست نشین «کریات شمونا»، پایگاه‌های «بیت هلل» و «المالکیه» از دیگر عملیات‌های حزب الله بود.

حزب الله لبنان روز یکشنبه ۲۵ عملیات علیه شهرک‌ها، اهداف، مواضع، هواگردها، پایگاه‌ها و نظامیان دشمن صهیونیستی در فلسطین و جنوب لبنان انجام داده بود.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه همچنان ادامه دارد.

حزب‌الله لبنان در مقابل هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرده است؛ حزب الله از همان دقایق اولیه عملیات‌های متعدد علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی روزها و ساعت‌های گذشته با پرتاب صدها موشک، مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد.

حزب‌الله لبنان از هشتم اکتبر ۲۰۲۳ تا هشتم اکتبر ۲۰۲۴ (۱۷ مهرماه ۱۴۰۲ تا ۱۷ مهرماه ۱۴۰۳) بیش از سه هزار و ۱۹۴ عملیات علیه مواضع نظامی و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال سرزمین‌های اشغالی انجام داده است و اکنون برآورد می‌شود که تعداد عملیات‌های این جنبش بالغ بر سه هزار و ۳۰۰ مورد شده باشد.