تهران - ایرنا - ستاد فرماندهی نیروهای مسلح کویت انتقال سلاح از پایگاههای نظامی داخل این کشور به سرزمین‌های اشغالی فلسطین را رد کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی کویت، ستاد فرماندهی نیروهای مسلح این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: هر آنچه در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در خصوص انتقال سلاح از پایگاههای هوایی کویت مطرح شده، صحت ندارد و تکذیب می‌شود.

ستاد فرماندهی نیروهای مسلح کویت در این بیانیه اضافه کرد که پروازهای هوایی نظامی بر اساس برنامه‌های از پیش برنامه ریزی شده و با هماهنگی و تحت کنترل انجام می‌شوند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که در رسانه‌های اجتماعی ادعاهایی در خصوص انتقال سلاح از پایگاه «علی السالم» کویت به پایگاه نفتاییم رژیم صهیونیستی از طریق انجام پروازهای هوایی مطرح شد.

ارتش آمریکا در کویت دارای چهار پایگاه نظامی به نام‌های «پایگاه هوایی علی السالم»، «کمپ عریفجان»، «پایگاه هوایی احمد آل جابر» و «پایگاه هوایی پادشاهی کویت» است.

پیشتر رسانه های رژیم صهیونیستی از از نگرانی ارتش این رژیم به دلیل کاهش ذخایر اسلحه و مهمات خبر داده بودند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در این باره نوشته بود که ارتش اسرائیل به دلیل کاهش ذخایر اسلحه و مهمات وارد مرحله جدیدی با عنوان «استفاده بهینه» شده است که بر اساس آن استفاده از موشک‌ها و سایر ابزارهای جنگی باید به تایید فرماندهان ارشد برسد.

این روزنامه نوشت که ارتش اسرائیل به تازگی به دلیل کمبود ذخایر مهمات و ممنوعیت اعمال شده توسط کشورهای جهان برای صادرات تسلیحات، سطح فرماندهیِ مجاز برای تاییدِ استفاده از سلاح های سنگین مانند موشک ها را افزایش داده است.

هاآرتص به نقل از منابعی نوشت که ارتش [رژیم] اسرائیل اکنون استفاده از تسلیحات را محدود کرده و حتی در برخی موارد، سطحِ مجازِ صدور مجوز برای استفاده از این سلاح‌ها و مهمات سنگین را تا سطح یک فرمانده تیپ ارتقا داده است.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته که بر اثر آن، افزون بر ویرانی های عظیم و قحطی مرگبار بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده اند.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از اقدامات نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در نوار غزه همچنان به جنایات نسل کشی علیه ساکنان این منطقه ادامه می دهد.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که پس از ۱۲ ماه جنگ، هنوز نتوانسته به اهداف خود از این جنگ، یعنی نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.