تهران-ایرنا- وزارت جنگ رژیم صهیونیستی از کمک مالی ۸.۷ میلیارد دلاری آمریکا به این رژیم برای تداوم جنگ افروزی در منطقه خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه اعلام کرد که دولت آمریکا و کنگره این کشور با دادن کمک هایی به ارزش ۸.۷ میلیارد دلار به رژیم اسرائیل موافقت کرده است.

این وزارتخانه همچنین افزود که رژیم صهیونیستی به دنبال دریافت کمک های اضطراری از آمریکا به ارزش ۵.۲ میلیارد دلار است تا از آن ها برای تقویت پدافند هوایی خود استفاده کند.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد که از این کمک مالی در راستای تقویت سامانه های پدافندی گنبد آهنین، فلاخن داود و سامانه لیزری استفاده خواهد شد.

روزنامه واشنگتن‌پست اخیرا در مطلبی با اشاره به رشد قابل توجه کمک‌های نظامی و امنیتی آمریکا از رژیم صهیونیستی پس از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر۱۴۰۲) نوشت که این رژیم از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون بیش از هر متحد دیگری از آمریکا کمک نظامی دریافت کرده است اما سطح کمک‌های ارسالی به تل آویو از زمان ۷ اکتبر ۲۰۲۳ بیش از پیش افزایش یافته است.

براساس گزارش این رسانه، آمریکا از زمان شروع تجاوزگری رژیم اسرائیل علیه نوارغزه، میلیاردها دلار کمک امنیتی و تسلیحاتی به تل آویو ارائه کرده است. علاوه بر این، دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ارتش این کشور را نیز برای حمایت مستقیم از این متحد خاورمیانه‌ای مستقر کرده است.

در تازه ترین اقدام حمایتی واشنگتن از رژیم اسرائیل، پنتاگون از ارسال سامانه پدافندی ضد بالستیک «تاد» همراه با ۱۰۰ نفر پرسنل به سرزمین های اشغالی خبر داد.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، فارغ از تلاش‌های آمریکا در دفاع از رژیم اسرائیل، واشنگتن میزان کمک‌های مالی ارسال شده به تل آویو را پس از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ به میزان قابل توجهی افزایش داده و فروش بیشتر تسلیحات و تجهیزات را تایید کرده است.