یاسوج - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد گفت:۳۰ اصله درخت گردو که در عرصه های ملی بویراحمد غرس شده بود از سوی ماموران یگان حفاظت این شهرستان قلع و قمع شد.

سرهنگ ابراهیم جانی نسب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این درختان حدود یک ساله در ۲ هزار متر مربع زمین ملی منطقه چم خانی از توابع بخش مرکزی شهرستان بویراحمد غرس شده بود.

وی بیان کرد: رفع تصرف و قلع و قمع درختان یاد شده به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از منابع طبیعی پس از هماهنگی و صدور مجوز از سوی مراجع قضایی استان صورت گرفته است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:طی ۴۸ ساعت گذشته تاکنون ۲ دستگاه خودروی وانت حامل ۵۰۰ کیلوگرم چوب اکالیپتوس و ۳۰۰ کیلوگرم زغال قاچاق در شهرستان باشت توقیف شد.

جانی نسب تصریح کرد: همچنین روز گذشته در روستای کله گان از توابع بخش مرکزی شهرستان باشت نیز تعداد پنج باب کوره زغال امحاء و مقدار ۸۰۰ کیلوگرم هیزم بلوط از متخلفی به هویت معلوم کشف شده و اقدام های قانونی برای متخلفان این پرونده در حال انجام است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد اضافه کرد: در روستای گناوه از توابع شهرستان گچساران نیز حکم رفع تصرف اراضی ملی به مساحت ۵۸۰ مترمربع از سوی ماموران یگان حفاظت اجرا شد.

ابراهیم جانی نسب خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف در حوزه منابع طبیعی مانند قطع درختان جنگلی، تصرف و تخریب اراضی ملی و آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی گزارش های خود را به سامانه های تلفنی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع رسانی کنند.