تهران- ایرنا- معاون سلامت و تربیت بدنی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال ردیف بودجه برای بهداشت و سلامت مدارس داریم، گفت: اکنون ۷ هزار مراقب سلامت در مدارس فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، صادق ستاری فرد روز دوشنبه در همایش ارتقای سواد سلامت اظهار داشت: نزدیک به یک سال است که با سازمان نظام پزشکی تفاهم ‌نامه داشتیم که یکی از این محورها ارتقای سواد سلامت است.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین هم به ارتقای سواد سلامت توجه دارد، افزود: سال ۷۳ وزارت بهداشت مکلف شد که مراقبان بهداشت و سلامت را تربیت کند که این موضوع در دولت گذشته اجرا شد و اکنون مراقبان بهداشت مدارس در ۱۷ دانشگاه علوم پزشکی تحصیل می‌کنند.

معاون سلامت و تربیت بدنی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: از آنجا که مساله توانمند سازی این مراقبان اهمیت بسیار دارد، اکنون ۷ هزار مراقب بهداشت مشغول خدمات رسانی به جامعه بهداشت هستند.

ستاری فرد با تاکید بر اینکه انتقال مفاهیم دانش، نگرش و نمود پیدا کردن در رفتار دانش آموزان از اهداف ما است، عنوان کرد: هم بهداشت محیط مدارس و هم اتاق بهداشت مدارس را مد نظر قرار داده ایم.

وی یادآورشد: امسال پس از سال‌ها ردیف بودجه بهداشت و سلامت داریم که سازمان برنامه و بودجه در این مسیر کمک‌های بسیاری کرده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در قانون برنامه هفتم شیر دانش آموزی را داشتیم که امید است امسال هم مانند سال گذشته سازمان برنامه و بودجه در این مسیر یاری کند.

ستاری فرد به تغییر کتاب‌های درسی با موضوع سواد سلامت اشاره کرد و توضیح داد: برنامه ملی درسی و ارزشیابی کتاب‌های حوزه سلامت که به آزمون‌ نهایی هم اضافه شده است و مساله سلامت دانش آموزان در کتاب‌های درسی در محل توجه قرار گرفته است.