دکتر تقی دولت آبادی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شهروندان در این مدت ۳۶ هزار و ۱۸۳ مورد تماس تلفنی با اورژانس خراسان شمالی داشته اند که ۲۲ هزار و ۶۳۶ مورد منجر به اعزام آمبولانس شده است.
وی افزود: چهار هزار و ۷۸۸ مورد از تماس های تلفنی مربوط به مشاوره است.
دولت آبادی با اشاره به افزایش مزاحمت های تلفنی با اورژانس استان، گفت: اورژانس ۱۱۵ بنا بر وظیفه خود نیروهای امدادی را به محل حادثه اعزام می کند اما کارشناسان پس از اعزام به محل متوجه مزاحمت تلفنی میشوند.
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علومپزشکی خراسان شمالی ادامه داد: ایجاد مزاحمت تلفنی برای اورژانس ۱۱۵ منجر به تاخیر در امدادرسانی به افراد نیازمند میشود.
وی یادآور شد: آنهایی که برای اورژانس ۱۱۵ مزاحمت ایجاد می کنند، باید بدانند که این نهاد امدادی موضوع مزاحمت تلفنی را بهطور جدی پیگیری میکند.
۵۰ پایگاه اورژانس جاده ای و شهری در خراسان شمالی فعال است.
خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارد.