زنجان - ایرنا - رییس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان گفت: میزان کشفیات مربوط به جرایم اقتصادی در این استان طی ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه گذشته ۷۴ درصد افزایش یافت.

سرهنگ حسین بدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح های پلیس برای مبارزه با قاچاق کالا، مقابله با احتکار کالاهای اساسی و نظارت بر قاچاق در سطح عرضه با همکاری سازمان های جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و تعزیرات حکومتی به صورت مستمر اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه برخورد با خودروهای شوتی از اولویت های پلیس امنیت اقتصادی استان است،اظهار داشت: با افزایش قیمت سوخت در کشورهای همسایه،‌ پدیده قاچاق سوخت را شاهد هستیم که پیشگیری از آن با جدیت و شدت پیگیری می شود.

بدری با اشاره به اجرای طرح مبارزه با قاچاق گندم، تصریح کرد: با اقدامات انجام شده امسال از خروج بیش از ۲ هزار تن گندم از استان جلوگیری و گندم های توقیفی به سیلوهای استان تحویل شد.

وی با بیان اینکه طی سه سال متوالی کشفیات کالای قاچاق در این استان به طور چشمگیری افزایش می یابد، ادامه داد: نیمه نخست امسال نیز کشفیات مربوط به قاچاق کالا در این استان ۱۲۹ درصد نسبت به ۶ ماهه سال قبل افزایش داشت.

بدری گفت: در جرایم سازمان یافته که یکی دیگر از اولویت های پلیس زنجان است ۳۰۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش کشف داشتیم و یکی از پرونده های شاخص در این زمینه انهدام باند قاچاق سازمان یافته خودروهای لوکس بود.

رییس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان با اشاره به رونمایی از ستاد خبری پلیس، گفت: بر این اساس سامانه ۰۹۶۳۰۰ برای گزارش تخلف های اقتصادی از سوی عموم مردم معرفی شده است.

توقیف ۸۶ دستگاه وسایط نقلیه متخلف

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان زنجان گفت: توقیف ۸۶ دستگاه وسیله نقلیه متخلف دستاورد ماموران در اجرای طرح ۴۸ ساعته امنیت محله محور زنجان است.

سرهنگ محمد مهدیخانی افزود: طرح ارتقای امنیت شهروندان با محوریت برخورد با رانندگان متخلف و مزاحم در سطح شهرستان زنجان به اجرا درآمد.

فرمانده انتظامی شهرستان زنجان، تصریح کرد: توفیقات ماموران در این طرح ۴۸ ساعته توقیف تعداد چهار دستگاه خودرو و ۸۲ دستگاه موتورسیکلت بود که در کارنامه خود تخلفات حادثه ساز، مخدوش کردن پلاک و مزاحمت را دارند.

این مقام انتظامی با بیان این که برقراری نظم، امنیت و آسایش عمومی از مهمترین ماموریت های پلیس است، از مردم خواست: در حفظ نظم و امنیت عمومی با پلیس همکاری کرده است و هرگونه اطلاعات و اخبار مشکوک را به مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.


توقیف قاچاق ۱۲ میلیاردی از ۲ شوتی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان در پی توقیف ۲ دستگاه شوتی از کشف ۱۲ میلیاردی انواع کالای قاچاق خبر داد.

سرهنگ پلیس بدری اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق، عوامل دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز و اطلاعات عملیات پلیس امنیت اقتصادی به اتوبان زنجان – تبریز اعزام شدند.

وی افزود: ماموران حین بازرسی خودروهای عبوری به یک دستگاه سواری پژو ۲۰۶ اس دی و یک دستگاه سواری پیکان شوتی مشکوک و آنها را متوقف کردند.

سرهنگ بدری تصریح کرد: ماموران در بازرسی از خودرو اس دی تعداد، ۲ هزار و ۸۷۴ قوطی نوشابه انرژی زا، ۲۳ عدد طعم دهنده سیگارالکترونیکی و ۷۲ قطعه لوازم یدکی، ۱۶۱۵ ثوب البسه خارجی کشف و مقدار ۱۰۸ کیلوگرم روغن زیتون از سواری پیکان توقیف و ضبط کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان زنجان ارزش کالاهای مکشوفه از این ۲ شوتی را ۱۲ میلیارد ریال برآورد و خاطرنشان کرد: در این رابطه ۲ نفر با تشکیل پرونده تعزیراتی به دادسرا معرفی شدند.

کشف چهار میلیارد ریالی کالای قاچاق از یک شوتی

فرمانده انتظامی شهرستان ایجرود در پی توقیف یک دستگاه سواری پژو شوتی از توقیف مقدار ۳۵۰ کیلوگرم خشکبار (آجیل) قاچاق به ارزش تقریبی چهار میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ محمد معصومی راد در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران امنیت اقتصادی این فرماندهی حین رصد محورهای مواصلاتی به یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ در محور بیجار - زنجان مشکوک شدند.

وی افزود: با اشراف پیرامونی و مراقبت های پلیسی خودروی مورد نظر متوقف که در بازرسی از آن مقدار ۳۵۰ کیلوگرم خشکبار از نوع آجیل قاچاق به ارزش تقریبی چهار میلیارد ریال کشف و ضبط شد.
این مقام انتظامی با اشاره به انتقال خودرو به پارکینگ، ادامه داد: در این راستا پرونده مقدماتی تشکیل و یک نفر راننده به همراه کالای مکشوفه به مرجع قضایی تحویل داده شد.