تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه تمهیدات لازم را برای فصل سرما پیرامون ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی پایتخت تدارک دیده‌ایم، گفت: شهروندان تهرانی در صورت مشاهده افراد بی سرپناه و کارتن‌خواب، موارد را با سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا از شهرداری تهران، با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر کاهش دما در شب و روزهای آینده، مددسراهای سیار فصلی در پنج نقطه مهم تهران از جمله میدان آزادی، مرقد امام خمینی(ره)، میدان راه آهن، میدان شوش و میدان امام حسین(ع) مستقر هستند تا سرپناهی موقت برای افراد بی‌خانمان، در راه مانده، کارگران فصلی و کارتن‌خواب باشند.

بیش از ۵۰ خودرو مرکز فوریت‌های خدمات اجتماعی حامی شهر به صورت سه شیفت در سطح شهر تهران در حال رصد و گشت زنی معابر و خیابان‌ها هستند تا در صورت مشاهده افراد کارتن‌خواب و بی سرپناه نسبت به انتقال این عزیزان به مددسراهای مناطق ۲۲ گانه اقدام کنند.

سید محمد نقیب گفت: شهروندان خوب تهرانی می‌توانند در صورت مشاهده افراد بی سرپناه و کارتن‌خواب این موضوع را با سامانه ۱۳۷ شهرداری تهران و همچنین شماره تلفن‌های ۵۵۵۲۲۳۲۲ و ۵۵۰۱۲۳۴۶ سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری پایتخت اطلاع دهند تا خودروهای حامی شهر بلافاصله به محل اعزام شده و اقدامات لازم برای ساماندهی این آسیب دیدگان اجتماعی و انتقال آنها به مددسراها و گرمخانه‌ها را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران تمهیدات لازم را برای فصول سرما (پاییز و زمستان ۱۴۰۳) پیرامون ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی پایتخت تدارک دیده است، اظهار کرد: مناطق مختلف شهر لحظه به لحظه توسط گشت‌های این سازمان رصد می‌شود و با توجه به اینکه تمامی مددسراهای مناطق ۲۲ گانه تجهیز و توسعه پیدا کرده‌اند شرایط برای خدمات رسانی به شهروندان آسیب دیده در این اماکن مساعد خواهد بود.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: در حال حاضر حدود ۲ هزار و ۲۰۰ ظرفیت برای ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی در مددسراها وجود دارد که در شرایط اضطرار این میزان تا ۲ هزار و ۷۰۰ نفر قابل افزایش خواهد بود.

به گفته نقیب، در دوره مدیریت شهری کنونی (دوره ششم) ظرفیت مددسراهای شهر تهران افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است و در این مددسراها خدمات بهداشتی، درمانی، مددکاری، روانشناسی و مشاوره به مددجویان ارائه می‌شود ضمن اینکه لباس مناسب همراه با غذای گرم و امکان استحمام مناسب نیز در مددسراها فراهم است.