مشهد- ایرنا- پاسدارخانه سابق لشکر ۷۷ نیروی زمینی ارتش و محل بازداشت رهبر انقلاب در دوره طاغوت با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی امروز، دوشنبه در مراسمی به منظور تبدیل شدن به موزه انقلاب، تحویل شهرداری منطقه هشت مشهد و دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری شد.

به گزارش ایرنا، فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم تحویل پاسدارخانه سابق لشکر ۷۷ به شهرداری مشهد، گفت: قداست و شرافت یک جایگاه به کسی است که در آنجا مستقر می‌شود. پاسدارخانه لشکر ۷۷ نیز در سال ۱۳۴۶ به مدت ۵۳ روز محل بازداشت رهبر معظم انقلاب در دوره طاغوت بوده است.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری اظهار کرد: فعالیت و مبارزات بی وقفه و مجاهدت‌های رهبری، موجب شد نگاه طاغوت و سیستم اطلاعات به ایشان معطوف و بازداشت شوند.

وی با بیان اینکه ولی فقیه نماد عینی صراط مستقیم است، افزود: امیدواریم مردم و جوانان به این مکان بیایند و به گوشه ای از عظمت رهبری، این مرد بزرگ و انقلابی پی ببرند و با گذشته رهبر معظم انقلاب آشنا شوند و بدانند چه مبارزات سنگینی علیه طاغوت انجام دادند.

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش نیز گفت: طرح تفصیلی اراضی پادگان لشکر ۷۷ در ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رسید و سوم خرداد همان سال توسط استاندار ابلاغ و کارهای اجرایی آن آغاز شد.

امیر سرتیپ دوم ستاد سیروس امان الهی افزود: فرماندهی نیروی زمینی ارتش و دیگر مسوولان زیر مجموعه نیز همکاری لازم را انجام دادند تا کارها سریعتر انجام شود، بازگشایی خیابان هایی که انجام شد رضایت بی نظیر مردم را در پی داشته است.

وی با بیان اینکه پاسدارخانه مذکور هزار و ۳۰۰ مترمربع است، ادامه داد: آشنایی نسل امروز با تاریخ انقلاب و مبارزات علیه طاغوت در این دوران، ضروری است. این مکان تحویل شهرداری منطقه هشت و دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب می‌شود.

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: در ضوابط طرح تفصیلی ۲ بخش فرهنگی موزه انقلاب در ضلع غربی و موزه عبرت در ضلع شمال شرق پیش‌بینی شده است که یادآور گوشه ای از مجاهدات رهبری در به ثمر رسیدن انقلاب و ظلم رژیم پهلوی تا این مکان‌های تاریخی ره به شکل مستند به تصویر کشد و بازیدکنندگان با گوشه ای از تاریخ معاصر آشنا شوند.

نماینده دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در مشهد نیز گفت: زحمت اصلی بر عهده شهرداری است که کار مقاوم سازی و محوطه سازی را انجام خواهد داد.

رضا خوراکیان ادامه داد: پس از تهیه منظومه محتوایی و گردآوری اسناد جهت ایجاد موزه، این مکان در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی گفت: امیدواریم این محل مرکزی شود تا فکر ناب انقلاب اسلامی و مبارزه علیه طاغوت را به درستی به نسل های بعدی منتقل کند.