خرم‌آباد - ایرنا - معاون تربیت‌بدنی آموزش‌ و پرورش لرستان گفت: ۶۰ زمین چمن مصنوعی امسال در مدارس این استان بهره برداری شده است و ۲۶ زمین دیگر تا پایان سال افتتاح می‌شود.

امین جمشیدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: احداث ۸۶ زمین چمن مصنوعی با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال برای سطح مدارس استان در دستور کار قرار گرفت که تاکنون از این مجموع ۶۰ زمین بهره برداری شده است و مابقی تا بهمن ماه سال‌جاری افتتاح می شود.

وی اظهار داشت: همچنین زمین چمن مصنوعی شهید توکل مصطفی زاده با مساحت هفت هزار و ۱۵۰ متر مربع و اعتبار ۷۵ میلیارد ریال برای دانش آموزان این استان ایجاد و آماده بهره برداری شده است.

وی ادامه داد: در راستای افزایش سرانه فضای ورزشی مدارس استان، ایجاد ۱۱ کف پوش رو باز با اعتبار هشت میلیارد ریال برنامه ریزی شد که تاکنون ۹ مورد تکمیل و بهره برداری شده است.

جمشیدی عنوان کرد: پنج سالن سقف باز تیپ ۲ نیز به منظور تامین فضای ورزشی دانش آموزان استان ایجاد شد و در مرحله نصب سازه های فلزی قرار دارند.

وی گفت: روز گذشته نیر نخستین زمین چمن مصنوعی ویژه دانش آموزان استثنایی با نیازهای ویژه با مساحت ۵۴۴ متر مربع و اعتبار پنج میلیارد ریال در مدرسه شهید نظر زاده خرم آباد افتتاح و بهره برداری شد.