تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸

ایلام - ایرنا - معاون حل اختلاف دادگستری استان ایلام گفت: ۳۹ زندانی با همت و تلاش اعضای شورای حل اختلاف شعبه ویژه بازداشتگاه ایلام آزاد شدند.

عابدین کوهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ‌ صلح و سازش و در جهت کاهش جمعیت کیفری و با همت و تلاش های بی وقفه و پیگیری های مستمر اعضای شورای حل اختلاف بازداشتگاه ایلام در مهر ماه سال جاری ۳۹ زندانی با اخذ رضایت از شاکیان و ایجاد صلح و سازش طرفین از زندان آزاد شدند.

وی افزود: همچنین پرونده اختلاف مالی به ارزش سه میلیارد ریال با تلاش اعضای شعبه ۱۰ شورای اختلاف شهرستان ایلام به صلح و سازش منتهی شد.

کوهی ادامه داد: پرونده‌ای که به دلیل اختلافات مالی و اجاره بها به شعبه ۱۰ شورای حل اختلاف ارجاع شده بود، در نهایت با رایزنی و پیگیری اعضای این شعبه به صلح و سازش منتهی شد و شاکی از مبلغ سه میلیارد ریال خود گذشت کرد و همچنین مدت اجاره بها را به مدت ۲ سال به صورت رایگان تمدید کرد.

وی یادآور شد: این اقدام نشان‌دهنده تمایل شاکی به حفظ روابط مسالمت‌آمیز و همکاری با طرف مقابل است که با توافقات به عمل آمده اختلافات آنها پایان یافت.