ایلام - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای ایلام گفت: با توجه به مهارت‌آموزی ۵۰۰ نیروی متخصص در حوزه‌های نفت و گاز استان، بکارگیری این افراد در میادین نفتی ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا رئیسی روز دوشنبه در دیدار با مدیر پروژه نفتی آذر شهرستان مهران اظهار داشت: تربیت نیروی ماهر و نیمه‌ماهر تخصصی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای از مهمترین اهداف سازمان بشمار می‌رود.

وی افزود: در این راستا تاکنون ۵۰۰ نفر تخصص‌های لازم در حوزه‌های نفت و گاز را فراگرفته که نیازمند جذب در این حوزه‌ها هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای ایلام بیان کرد: با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه این سازمان با شرکت‌های نفتی، این اداره کل آمادگی برگزاری آموزش مهارتی در رشته‌های برق،جوشکاری صنعتی، IT و HSC و نفت و گاز را دارد.

رئیسی تاکید کرد: گواهینامه فنی و حرفه‌ای یک گواهینامه بین‌المللی، معتبر و قابل ترجمه در دنیاست.

مدیر پروژه نفتی آذر نیز در این دیدار گفت: بر اساس نیازسنجی آموزشی رشته‌های درخواستی آموزش و فنی حرفه‌ای استان اطلاع‌رسانی می‌شود.

احسان پورولی افزود: ارائه آموزش‌های تخصصی و نیمه تخصصی از سوی فنی و حرفه‌ای موجب تربیت نیروهای ماهر می‌شود.

وی با اشاره به کمبود نیروی متخصص در میدان نفتی آذر گفت: کمبود برخی رشته‌های مهارتی با آموزش‌های فنی و مهارتی رفع می‌شود.

مدیر پروژه نفتی آذر گفت: در حال حاضر ۸۵ درصد از نیروهای این شرکت بومی منطقه هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ایلام در مسیر توسعه صنعتی قراردارد آموزش نیروی انسانی ماهر به این استان این مهم را افزایش می‌دهد.

پورولی تاکید کرد: با توجه به اهداف سازمان آموزشی فنی و حرفه‌ای جهت مهارت‌آموزی جوانان و استفاده نیروهای شرکت‌های نفتی از این آموزش‌ها، این شرکت در بخش مسوولیت‌های اجتماعی تصمیم بر تجهیز این مرکز در مهران جهت بهره‌مندی بیشتر جوانان از امکانات را دارد.