شاهرود - ایرنا - کشف زمین‌خواری در یکی از شهرک‌های شاهرود به ارزش ۸۰۰ میلیارد ریال و توقیف خودروی حامل لوازم صوتی قاچاق در شهرستان میامی از اقدام‌های روز دوشنبه نیروی انتظامی در شرق استان سمنان بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرمانده نیروی انتظامی استان سمنان به رسانه‌ها اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر تصرف غیرمجاز اراضی ملی واقع در یکی از شهرک‌های واقع در شهرستان شاهرود، بی‌درنگ ماموران کلانتری ۱۲ بسیج، بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

سردار جلیل موقوفه‌ئی با اشاره به هماهنگی‌های قضایی، بازدید پلیس و کارشناسان مربوطه از زمین تصرف شده، افزود: پس از تایید تصرف غیرمجاز ۱۵ هزارمتر مربع زمین، نسبت به رفع آن اقدام شد.

وی با بیان اینکه کارشناسان، ارزش اراضی تصرف شده را بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال برآورد کردند، ادامه داد: در این راستا متهم شناسایی و پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی استان سمنان از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه زمین‌خواری «تصرف اراضی ملی و شهری» موضوع را از طریق فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به بررسی آن اقدام شود.

فرمانده انتظامی میامی هم از توقیف یک دستگاه نیسان حامل انواع لوازم صوتی غیرمجاز با ارزشی بیش از ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ سیدمهدی موسوی اظهار کرد: ماموران یگان امداد میامی در راستای اجرای طرح‌های مقابله‌ای با قاچاق کالا و فعالیت‌های خارج از شبکه قانونی، اقدام به کنترل محور مواصلاتی کردند.

وی ادامه داد: ماموران پلیس به هنگام پایش خودروهای عبوری در محور اصلی شهر به یک دستگاه نیسان مشکوک شدند و برای بررسی‌های بیشتر آن را متوقف کردند.

وی از کشف ۲۰۰ دستگاه اسپیکر، ۹۰ دستگاه ولوم تایمری و ۲۰۰ کارتن باند سقفی قاچاق و غیرمجاز خبر داد و گفت: بنا بر نظر کارشناسان ارزش این محموله قاچاق بیش از ۱۰ میلیارد ریال است.

فرمانده انتظامی میامی با اشاره به اینکه این محموله به مقصد یکی از استان‌های همجوار بارگیری شده بود، ابراز کرد: ماموران انتظامی با انجام هماهنگی‌های لازم قانونی خودرو را توقیف و فرد متخلف به همراه پرونده متشکله به مرجع قضایی معرفی کردند.