اهواز- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: ارتقای توان‌علمی و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های به روز باعث می‌شود تا مجموعه استاندارد سریعتر و ارزان‌تر، ارزیابی‌های خود را انجام دهد و در همین راستا ارتباط موثر بین استاندارد و دانشگاه ضروری است.

به گزارش ایرنا، محمد راضی جلالی دوشنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی استاندارد در محل سرسرای گیت بوستان اهواز بیان کرد: نقش استاندارد در حمایت از تولید بی بدیل است و ارتباط بین استاندارد و صنایع لازمه تداوم و رشد تولید است.

وی گفت: سختگیری استاندارد برای تولیدکنندگان ممکن است مشکلاتی ایجاد کند اما رقابت در بازار جهانی بدون رعایت قوانین استاندارد و تولید محصول با کیفیت امکان‌پذیر نیست.

راضی جلالی ادامه داد: بسیاری از محصولاتی که در کشور تولید می‌شود به دلیل رعایت نکردن استانداردهای لازم، توانایی رقابت در بازار جهانی را ندارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان افزود: استاندارد از امنیت غذایی مراقبت می‌کند اما متاسفانه مردم از این موضوع بسیار مهم اطلاعی ندارند و با نقش و جایگاه استاندارد آشنا نیستند.

وی اظهار کرد: امروزه تهدیدهای زیادی سلامت مردم را هدف گرفته است و تغییر در رویه تغذیه و سبک زندگی، سلامت انسان را به خطر انداخته است.

راضی جلالی با اشاره به جایگاه استاندارد در حفظ سلامت مردم ادامه داد: هیچگاه سلامت مردم را فدای منافع فرد و یا دستگاهی نخواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، از تاریخ ۲۳ مهرماه به مدت یک هفته به نام استاندارد نامگذاری شده است.