خرم آباد - ایرنا - رییس منابع آب سلسله گفت: برق ۱۴ حلقه چاه کشاورزی در بخش فیروزآباد این شهرستان به علت عدم تمدید پروانه، نصب کنتور هوشمند و بدهی آب بها با دستور دادستانی قطع شد.

ذبیح جودکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این عمل در راستای اجرای مصوبات شورای حفاظت منابع آب صورت گرفته است و با مالکان چاه هایی که نسبت به وصل خودسرانه برق اقدام و از قانون تخطی کنند برخورد قضایی خواهد شد.

وی افزود: همچنین با مالکانی که آبفروشی، انتقال آب خارج از کروکی یا کشت محصولات آبدوست نمایند از طریق مراجع قضایی برخورد قاطعی صورت می‌گیرد.

رییس منابع آب سلسله با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون برق ۶۷ حلقه چاه کشاورزی در سلسله قطع شده است عنوان کرد: اکنون هیچ چاه غیرمجازی در شهرستان وجود ندارد همچنین طی ۶ ماهه نخست امسال برای ۱۰ حلقه چاه کشاورزی کنتور هوشمند نصب شده است.

جودکی با اشاره به قرارداد شرکت آب منطقه ای با بانک قرض الحسنه مهر ایران افزود: کشاورزان شهرستان می توانند با مراجعه به اداره منابع آب جهت استفاده از تسهیلات نصب کنتور هوشمند اقدام نمایند در غیر اینصورت نسبت به قطع برق و اقدامات قانونی از طریق مراجع قضایی اقدام می شود.

در حال حاضر بیش از ۶۰۰ حلقه چاه در شهرستان سلسله وجود دارد که افزون بر ۴۰۰ حلقه از آن ها کشاورزی عمیق و نیمه عمیق و مابقی صنعتی و شرب است.