تهران-ایرنا- دبیرکل ناتو در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت، اگر کره شمالی قصد مشارکت سربازان خود را برای در جنگ اوکراین داشته باشد، این شرایط تنش‌ها را تشدید خواهد کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از رویترز، مارک روته همچنین گفت که در مورد مشارکت نزدیک پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با سئول، با تمرکز بر همکاری های صنعتی-دفاعی و امنیت به هم پیوسته مناطق یورو-آتلانتیک و اقیانوس های هند و آرام، با یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی گفتگو کرده است.

ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهوری اوکراین هفته گذشته ادعا کرده بود که کره شمالی در حال آماده شدن برای اعزام ۱۰ هزار سرباز برای تقویت نظامی مسکو است و برخی از افسران کره شمالی نیز پیشتر در مناطق تحت تصرف روسیه در اوکراین مستقر شده‌اند.

وزیران امور خارجه فرانسه و اوکراین نیز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک روز شنبه در کی یف اعلام کردند که دخالت نظامیان کره شمالی منجر به تشدید جنگ خواهد شد.

زلنسکی از متحدان غربی خود خواسته تا درباره این موضوع واکنشی جدی نشان دهند.

کشورهای غربی مدت‌هاست که کره شمالی را به ارسال سلاح به روسیه متهم می کنند. روته و پنتاگون نیز هفته گذشته در همین ارتباط تصریح کردند که هنوز هیچ مدرک و شواهد دقیقی دال بر حضور نظامییان کره شمالی در خاک اوکراین به دست نیامده است.