بروجرد - ایرنا - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: ۲۲۲ تن و ۲۷۳ کیلوگرم انواع کالا به ارزش یک میلیون ۲۴۷هزار و ۷۱۱ دلار از بروجرد نیمه نخست امسال صادر شده است.

محمدعلی اصل مرزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این حجم از صادرات به کشورهای عراق، آذربایجان، سوریه، تاجیکستان، سومالی و افغانستان ارسال شده است.

وی بیان کرد: صادرات انجام شده از مبدا شهرستان مربوط به واحدهای تولیدی هارپیچ، شرکت تفلون صبا ظرف، داروسازی اکسیر، داروسازی زاگرس فارمد پارس و انواع داروهای دامپزشکی بوده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد اظهار کرد: ۱۰ هزار و ۱۸ پروانه برای واحدهای تولیدی و صنعتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در بروجرد صادر شده است.

اصل مرزی اضافه کرد: بروجرد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل موقعیت جغرافیایی و حجم سرمایه گذاری به عنوان نگین صنعت لرستان معرفی شده به طوری که واحدهای صنعتی این شهرستان از ۲۴ مورد قبل از پیروزی انقلاب اکنون به ۴۵۳ واحد رسیده است.

اصل مرزی ادامه داد: قرار گرفتن بروجرد به عنوان قطب صنعت لرستان درحالی است که صنعت این شهرستان در مقایسه با قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دارای رشد ۲۲۷ هزار و ۷۰۰ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: همچنین حجم سرمایه گذاری ثابت در واحدهای صنعتی این شهرستان به ۲۰۰ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال رسیده که در قیاس با قبل از انقلاب رشد ۶ هزار برابری داشته است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد یادآور شد: با رشد چشمگیر ایجاد واحدهای صنعتی در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی زمینه اشتغال ۹ هزارو ۸۳۰ نفر در این واحدهای صنعتی فراهم شده که در مقایسه با قبل انقلاب رشد۱۶ برابری داشته است.