تهران- ایرنا- مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن از آغاز ساخت ۱۱۰ واحد مسکونی در جزیره ایرانی بوموسی خبر داد و گفت: به‌طور قطع این جزیره جزو اراضی لاینفک جمهوری اسلامی ایران است و بر اساس قوانین کشورمان امکان ساخت و ساز و اجرای برنامه‌های مسکن ملی در این منطقه فراهم است.

به گزارش ایرنا از سازمان ملی زمین و مسکن، «ارسلان مالکی» که برای بازدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن به خراسان جنوبی سفر کرده است، افزود: مصوبه قانونی داریم که در جزیره تمام‌ایرانی بوموسی برای ساکنان و کسانی که علاقه‌مند به سکونت در این جزیره هستند، مسکن‌سازی کنیم و مصوبه ساخت ۱۱۰ واحد به استان ابلاغ شده و به‌زودی عملیات ساخت آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه جزیره بوموسی را به عنوان ملک خودمان می‌دانیم که می‌توانیم در آن منطقه دخل و تصرف کنیم، تاکید کرد: همه اراضی جزیره بوموسی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران است و به عنوان اراضی ملی در سازمان ملی زمین و مسکن ثبت شده‌ است.

مالکی ادامه‌داد: در بحث واگذاری مسکن، طبق ضوابط اولویت با ساکنان جزیره است، اما در اولویت بعدی هر فردی که متقاضی سکونت در این جزیره باشد می‌تواند در این جزیره صاحبخانه شود.