کرج - ایرنا - مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز از دستگیری اعضای باند ۱۴ نفره حفاران غیرمجاز در محدوده های تاریخی شرق و جنوب شرقی شهرستان کرج خبر داد.

به گزارش ایرنا، "رحیم خاکی " روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران گفت: یگان حفاظت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با بهره‌گیری از فناوری روز و پایش اماکن و محوطه‌های تاریخی تحت حفاظت و تعامل و بهره‌ گیری از ظرفیت رده‌های مختلف فراجا با رصد اطلاعاتی، این باند حفاری غیرمجاز را در اطراف قلعه ها و بنای تاریخی شرق و جنوب شرقی کرج شناسایی کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز افزود: اعضای این باند ۱۴ نفره حفاری غیر مجاز در۲ عملیات جداگانه توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی و کلانتری ۳۴ گرمدره کرج دستگیر شدند .

وی ادامه داد: از اعضای این باند ۲ دستگاه فلزیاب و تجهیزات دیگر کشف و ضبط شد که پس از تشکیل پرونده قضایی تمام اعضای این باند در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند.

خاکی با اشاره به توصیه‌های اکید فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی به عموم مردم در خصوص هوشیاری در قبال افراد شیاد هشدار داد و گفت: برخی با تطمیع درصدد فریب مالکان زمین‌ها، خانه‌های مسکونی، کارخانه‌ها، دامداری‌ها و باغ‌های اطراف اماکن محوطه‌های تاریخی برای متقاعد سازی آنان و تصرف این املاک هستند تا بتوانند با تخریب بناهای تاریخی اشیای تاریخی را به سرقت ببرند.

وی افزود: مردم در صورت مشاهده این قبیل افراد با یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان البرز به شماره ۳۲۸۲۹۱۱۹-۰۲۶ و سامانه کشوری ۰۹۶۶۲ تماس حاصل نمایند.