بجنورد-ایرنا- مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: روزانه ۲۵ نفر با ادعای مصدومیت نزاع در مراکز پزشکی قانونی استان معاینه می شوند که بیشترین آن مربوط به شهرستان بجنورد است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی خراسان‌شمالی، محمدرضا نورس روز دوشنبه اظهار کرد: چهار هزار و ۶۱۲ نفر مصدوم نزاع در نیمه نخست امسال در ادارات پزشکی قانونی استان معاینه شدند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته چهار هزار و ۵۷۶ نفر گزارش شد.

وی افزود: از این تعداد سه هزار و ۵۸ نفر مرد و یک هزار و ۵۵۴ نفر زن بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: بجنورد با یکهزار و ۷۸۰ نفر در رتبه اول آمار معاینه شدگان نزاع قرار گرفته و شهرستان شیروان با ۸۵۳ نفر و اسفراین با ۸۱۶ نفر در رتبه های بعدی قرار دارند.

نورس خاطرنشان کرد: شهرستان رازو جرگلان با ۹۹ مصدوم معاینه شده در نیمه نخست امسال، کمترین آمار را به خود اختصاص داد.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: تیر ماه با ۸۹۷ مصدوم بیشترین آمار و اردیبهشت ماه با ۶۹۶ نفر کمترین آمار مصدومان نزاع معاینه شده را دارد.

وی افزود: معاینات مصدومان نزاع و تصادف بیشترین حجم از خدمات پزشکی قانونی استان را به خود اختصاص می دهند این در حالی است که با فراگرفتن مهارت هایی چون کنترل خشم و برقراری ارتباط بدون خشونت شاهد کاهش این آمار خواهیم بود.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.