خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: هنر تئاتر در پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی فرهنگ ساز و موثر می باشد که تعامل دستگاه های مرتبط در این حوزه ضروری است.

به گزارش ایرنا اعظم روانشاد روز دوشنبه در چهارمین جلسه شورای سیاست‌گذاری سی و ششمین جشنواره تئاتر استان اظهار کرد: باید برای رعایت حقوق شهروندی و پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی از ظرفیت تئاتر استان بهره‌گیری کرد.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان استان می‌توانند برای توسعه شاخص‌ های فرهنگی و هنری با مدیریت شهری تعامل داشته باشند، افزود: هنرمندان استان همواره در جشنواره‌های مختلف تئاتر مانند فجر افتخارآفرینی کرده‌اند.

روانشاد ادامه داد: این جشنواره ۱۲ تا ۱۴ آبان ماه در خرم‌آباد برگزار می‌شود و مشارکت شهرداری‌ها با انجمن هنرهای نمایشی باعث پیشرفت و پویایی بیشتر تئاتر استان‌ خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای نمایش‌های حمایت شده لرستان در طرح شهید آوینی گفت: تئاتر خیابانی می‌تواند با ویژگی‌های اجرایی خاص خود تاثیر بسزایی در روند توسعه فرهنگ شهری ایفا کند.

اسفندیار علیزاده، مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری خرم‌آباد نیز اظهار کرد: شهرداری در راستای اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی و ارتقای فکری و ذهنی شهروندان با اداره کل فرهنگ و ارشاد استان همکاری می‌کند و آمادگی خود را برای برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های مشترک با فعالان این حوزه و گروه‌های نمایشی اعلام می‌دارد.