تهران- ایرنا- سرمربی فرانسوی سابق رئال مادرید در مصاحبه‌ای در پاسخ به سئوالی درباره سه بازیکن تاثیرگذار دوران مربیگری‌اش در مادرید، نامی از فوق‌ستاره پرتغالی نبرد.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا، زین‌الدین زیدان پس از جدایی از رئال در پایان فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰، تاکنون به پیشنهادهای گوناگون جواب منفی داده و فعلا ترجیح می‎‌دهد، استراحت کند. این در حالی است که هواداران فوتبال پس از عملکرد فوق‌العاده او روی نیمکت رئال برای بازگشتش به مربیگری لحظه‌شماری می‌کنند و می‌خواهند بدانند آینده زیزو در چه تیمی خواهد بود.

زیدان در اوایل دهه ۲۰۰۰ به مدت ۵ فصل برای رئال بازی کرد و ۴۹ گل در ۲۳۰ بازی برای تیم سانتیاگو برنابئو به ثمر رساند. او با رئال دو بار قهرمان لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۰۲ شد و در فینال مقابل بایر لورکوزن در پیروزی ۲-۱ یک گل والی معروف به ثمر رساند.

زیدان در سال ۲۰۰۶ از فوتبال بازنشسته شد و در نهایت به حرفه مربیگری پرداخت، او ابتدا بین سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ در رئال مادرید B، مربیگری را آغاز کرد و در ابتدای سال ۲۰۱۶ با اخراج رافائل بنیتز سرمربی جدید رئال شد.

زیدان در دو دوره سرمربیگری بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ و سپس از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱، دو قهرمانی لالیگا و سه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد.

در آن زمان، زیدان با استعدادهای هجومی فراوانی کار می‌کرد، از جمله مهمترین آنها رونالدو بود که در دهه‌ای که در سانتیاگو برنابئو بازی کرد، پیشتاز بسیاری از موفقیت‌های رئال بود.

فوق‌ستاره پرتغالی در ۴۳۸ بازی ۴۵۰ گل به ثمر رساند تا بهترین گلزن تاریخ باشگاه شود و در مدت حضور خود در این باشگاه، چهار توپ طلا را به دست آورد.

با وجود این درخشش، زیدان اخیرا در یک مصاحبه وقتی درباره ۳ بازیکنی که او را در دوران مربیگری در رئال تحت‌تاثیر قرار داده‎‌اند، سوال شد، نامی از رونالدو نبرد.

او در گفتگو با کانال پلاس گفت: وقتی می‌بینی [تونی] کروس، [لوکا] مودریچ و [کریم] بنزما یک ساعت بدون از دست دادن حتی یک توپ برایت بازی می‌کنند، این به معنی فوتبال است.

کروس که تابستان امسال بازنشسته شد، در سال ۲۰۱۴ از بایرن مونیخ به رئال پیوست و با ۲۸ گل زده در ۴۶۵ بازی در تمامی رقابت‌ها از این تیم تابستان امسال خداحافظی کرد.

بنزما هم در سال ۲۰۰۹ از لیون به رئال پیوست، در تابستان ۲۰۲۳ پس از زدن ۳۵۴ گل در ۶۴۸ بازی برای رئال، به الاتحاد پیوست.

مودریچ، استاد خط میانی هم در ۳۹ سالگی همچنان بازیکن رئال مادرید است و در سال ۲۰۱۲ از تاتنهام هاتسپر به این تیم پیوست. این ستاره کروات در ۵۴۷ بازی ۳۹ گل به ثمر رسانده است.