شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: بر اساس قانون اساسی پیروان ادیان توحیدی همانند سایر شهروندان از حقوق برابر برخوردارند و حتی آنها در احوال شخصیه تابع فقه خود هستند.

به گزارش ایرنا، حسینعلی امیری شامگاه دوشنبه در اجلاسیه ملی شهدای ادیان توحیدی در شیراز اظهار کرد: نقشی که برای پیروان ادیان الهی در قانون اساسی جمهوری اسلامی در نظر گرفته شده مانند سایر شهروندان است.

وی افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی که حاصل خون بهترین فرزندان این مرز و بوم است، مناسبات حکومت و دولت به معنای حاکمیت با همه شهروندان صرف نظر از دین، مسلک و قومیت تشکیل می دهد.

امیری با اشاره به نقش پیروان ادیان توحیدی در نهضت مشروطیت گفت: افرادی در آن دوران به شکل مادی و برخی دیگر از پیروان ادیان توحیدی هم به روش دیگر به این نهضت کمک کردند تا در نهایت قانون مشروطیت تصویب شد و از آنجا بود که نقشی هرچند محدود در مناسبات اجتماعی سیاسی برای ادیان توحیدی دیده شد.

بین شهدا تفکیکی قائل نیستیم


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیه الله (عج) شیراز هم گفت: بین شهدا تفکیکی قائل نیستیم و در جهت ترویج این فرهنگ نهایت تلاش را خواهیم کرد.

سرهنگ احمد جعفری افزود: معتقد هستیم که نیاز امروز جامعه ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی ادامه داد: یکی از بخش های مهم جامعه ایرانی پیروان ادیان توحیدی هستند که در دفاع از این سرزمین نقش مهمی ایفا کرده اند و در دوران انقلاب، دفاع مقدس و در سایر عرصه‌ها شاهد بودیم که هموطنان پیرو ادیان توحیدی در جبهه ها حضور داشتند و برای حفاظت از این خاک حماسه آفریدند.

سرهنگ جعفری اظهار کرد: امروز گرد هم آمده‌ایم که درسی که در دفاع مقدس آموختیم یعنی ید واحده را با اقتدار بیشتر و در جهت شکل گیری ایران قوی و سربلند دنبال کنیم.

وی گفت: این اجلاسیه در راستای کنگره ۱۵ هزار شهید استان و به منظور گرامیداشت ۱۴۷ شهید ادیان توحیدی استان و تجلیل از رشادت صدها رزمنده پیرو ادیان توحیدی و برای زنده نگاه داشتن یاد شهدا است و امیدواریم بتوانیم در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گام هایی برداریم.