تبریز- ایرنا- استاندار آذربایجان شرقی گفت: احیای دریاچه ارومیه، نیازمند تغییر ساختار و مشارکت مردم در تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری‌های مرتبط با این پیکره آبی است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، بهرام سرمست در جلسه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه در نهاد ریاست جمهوری با ارائه پیشنهاد تشکیل کنسرسیوم آسیب شناسی دریاچه ارومیه متشکل از استان‌های حوضه آبریز، اظهار کرد: این کنسرسیوم با مشارکت و حضور استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان تاسیس و ساختار آن متناسب با وظایف محوله بازنگری و اصلاح شود.

وی بر لزوم اصلاح فرایندهای ادارای مرتبط با دریاچه تاکید کرد و ادامه داد: این اصلاح باید انجام شود و دستاورد آن کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی، حفظ و ارتقای تراز آب دریاچه ارومیه و کاهش فرونشست زمین در اطراف دریاچه باشد تا اثربخشی و بهره وری برنامه به شکل ملموس آشکار شود.

استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت پررنگ تر کردن نقش مشارکت‌های مردمی، سپردن مسئولیت به مردم و سهیم کردن آن‌ها در تصمیم سازی و تصمیم گیری‌های مرتبط با احیای دریاچه ارومیه تاکید کرد.

سرمست از سرگیری فعالیت جدی کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه را نشانه عزم دولت وفاق ملی برای صیانت از این پهنه آبی حیاتی با اهمیت ملی و بین المللی دانست.