کاشان- ایرنا- رییس اداره گمرک کاشان گفت: ۱۳۴ هزار تن کالای تولیدی به ارزش ۱۱۵ میلیون دلار در نیمه نخست امسال از گمرک این شهرستان صادر شد.

امیر ادهمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان صادرات در قالب ۲ هزار و ۲۱۶ فقره اظهارنامه صورت گرفت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد اظهارنامه سه درصد، از نظر وزن ۱۴ درصد و از لحاظ ارزش هشت درصد کاهش داشته است.

وی اظهار کرد: کاهش صادرات از شهرستان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال به مشکلات صادرکنندگان در رفع تعهد ارزی بازمی‌گردد که این مساله کشوری است و باید در سطح سراسری به آن پرداخته شود.

رییس اداره گمرک کاشان بیان کرد: انواع میلگرد، فرش ماشینی، محصولات مسی و چدنی، انواع سرامیک، جرم‌گیر و سفیدکننده، تخم مرغ، ماهی زینتی، انواع لنت ترمز و پی وی سی و مواد معدنی از جمله کالاهای صادراتی از گمرک کاشان در این مدت بود.

ادهمی ادامه داد: عمده این اقلام به کشورهای همجوار و همچنین اوراسیا صادر شده‌ است.

وی اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک اداره گمرک جدید شهرستان در شهرک صنایع کارگاهی و نیز گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاشان مستقر خواهد شد.

کاشان به‌عنوان یکی از قطب‌های اصلی تولید و صنعت کشور دارای نزدیک به یک‌هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و ۱۳ شهرک، ناحیه و منطقه صنعتی است.

سهم کاشان در صادرات فرش ماشینی به خارج از کشور نزدیک به ۷۵ درصد و به همین دلیل این منطقه به قطب تولید فرش ماشینی و شهر فرش ماشینی ایران معروف است.

این خطه با مساحت چهار هزار و ۳۹۲ کیلومتر مترمربع و جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، پرجمعیت‌ترین شهرستان اصفهان پس از مرکز این استان محسوب می‌شود.

کاشان در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان است.