تهران- ایرنا- رژیم صهیونیستی در سیصد و هشتاد و دومین روز جنگ علیه غزه، به حملات و اقدامات ددمنشانه خود علیه ساکنان این منطقه ادامه می دهد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از العربی الجدید، با ورود جنگ به سیصد و هشتاد و دومین روز خود، کشتارها در مناطق مختلف غزه به ویژه شمال آن که اشغالگران به محاصره و گرسنه نگه داشتن ساکنان ادامه داده و مانع ارسال کمک های انسان دوستانه به آن می شوند، ادامه دارد، این در حالی است که اشغالگران صدها نفر از ساکنان اردوگاه جبالیا را مجبور به تخلیه منازل و کوچ اجباری به سمت مناطق دیگر شمال غزه و خان یونس در جنوب غزه می کنند.

این رسانه نوشت: این در حالی است که دوشنبه شب آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در تلاشی جدید برای برقراری آتش بس در غزه به دنبال شهادت یحیی سنوار رهبر دفتر سیاسی حماس رهسپار سرزمین های اشغالی و برخی کشورهای عربی شد.

به نوشته این منبع خبری، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که انتظار می رود، این سفر تا روز جمعه ادامه یابد و بلینکن، اهمیت پایان جنگ در غزه را مورد رایزنی قرار خواهد داد. در عین حال کاخ سفید به این موضوع هم اشاره کرده که انتظار پیشرفتی نمی رود.

العربی الجدید ادامه داد: اشغالگران ساختمانهای مسکونی در اردوگاه جبالیا را تخریب کردند. مناطقی از غرب و مرکز شهر رفح در جنوب غزه نیز از سوی جنگنده های اسرائیلی بمباران شد. همزمان اردوگاه جبالیا به شدت از زمین و هوا آماج حملات اشغالگران قرار گرفت. ارتش صهیونیستی به اراضی زراعی در اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه نیز رحم نکرد. در جریان بمباران منزلی در خیابان الجلاء در مرکز غزه، شماری از فلسطینیان زخمی شدند.

این خبر در حالی منتشر می شود که روسای برنامه جهانی غذای سازمان ملل و صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز دوشنبه در نامه ای به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار کاهش رنج غیرنظامیان بی شمار در نوار غزه، کرانه باختری و لبنان شدند اما تل آویو بی توجه به این هشدار ها، با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از اقدامات نسل‌کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در نوار غزه، همچنان به جنایات نسل‌کشی علیه ساکنان این منطقه ادامه می‌دهد.