همدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از اصلاح و توسعه ۷۳ کیلومتر شبکه توزیع و خطوط انتقال آب در نیمه نخست سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا فرهاد بختیاری‌فر روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور بهبود خدمات‌رسانی و تأمین پایدار آب شرب، طرح اصلاح و توسعه شبکه توزیع و خطوط انتقال آب در مناطق مختلف استان همواره در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: ۳.۳۴ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه‌ آب شهری و حدود ۳۴ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه آب روستایی در نیمه ابتدایی سال، انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان پیرامون اجرای خطوط انتقال آب در استان، ادامه داد: حدود ۳۶ کیلومتر خطوط انتقال آب روستایی در استان، اجرا شده است.

وی با اشاره به اصلاح و توسعه شبکه توزیع و اجرای خطوط انتقال آب، خاطرنشان کرد: این پروژه با هدف کاهش هدررفت آب، افزایش ظرفیت انتقال و توزیع آب و بهبود کیفیت خدمات اجرا می‌شود و شامل نوسازی و بهسازی خطوط فرسوده، احداث خطوط جدید انتقال و نصب تجهیزات پیشرفته کنترلی و پایش است.

بختیاری‌فر تأکید کرد: اصلاح و توسعه شبکه توزیع و اجرای خطوط انتقال آب با هدف تأمین آب پایدار و بهینه‌سازی مصرف، در راستای کاهش هدررفت آب و ارائه خدمات با کیفیت‌تر به شهروندان برنامه‌ریزی شده است که با اجرای این طرح، انتظار می‌رود مشکلات موجود در شبکه توزیع آب به حداقل برسد و توانایی انتقال آب به مناطق مختلف افزایش پیدا کند.

وی در رابطه با اصلاح و توسعه شبکه توزیع و خطوط انتقال آب، مطرح کرد: این پروژه شامل جایگزینی لوله‌های قدیمی، بهینه‌سازی ایستگاه‌های پمپاژ و تقویت مخازن ذخیره آب و همچنین، استفاده از فناوری‌های نوین مانند سیستم‌های هوشمند مانیتورینگ و کنترل از راه دور، به منظور افزایش کارایی و کاهش حوادث و نشتی‌ها اجرا شده است.

هم اینک همه ۳۱ شهر استان همدان و ۸۲۷ روستای این استان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره مند هستند و به شبکه یکپارچه و سراسری توزیع آب آشامیدنی این استان متصل شده اند.

۹۹ درصد از جمعیت استان همدان از آب سالم لوله کشی و ۷۴ درصد نیز از شبکه فاضلاب برخوردارند.

استان همدان بیش از ۶۸۰ هزار مشترک آب دارد.