شهرکرد- ایرنا- مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از کاهش محسوس دما تا پایان هفته خبر داد و گفت: توصیه می‌شود کشاورزان محصولات خود را سریع‌تر برداشت کنند.

معصومه نوروزی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به کاهش دما و احتمال سرمازدگی محصولات توصیه می‌شود در برداشت محصولات بهاره نظیر ذرت، لوبیا و سیب‌زمینی تسریع شود و در همین خصوص هشدار سطح زرد صادر شده است.

وی افزود: با توجه به ناپایداری‌های جوی در استان، بارش برف در ارتفاعات و نواحی سردسیر استان دور از انتظار نیست.

نوروزی تصریح کرد: بارش باران نیز از روز سه‌شنبه تا پایان هفته در استان شکل می‌گیرد و شدت آن برای نواحی غربی و جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری، افزایش ابر و وزش باد شدید پدیده جوی غالب در استان است که در نقاط مستعد منجر به خیزش گرد و خاک می‌شود.

نوروزی با بیان اینکه در مهر امسال بارشی به ثبت نرسید، تصریح کرد: به طور میانگین باید در مهر ماه چهار میلیمتر بارش در استان شکل می‌گرفت که کاهش ۱۰۰ درصدی را شاهد بودیم.

به گزارش ایرنا، سال زارعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در شرایطی در چهارمحال و بختیاری به پایان رسید که بارش‌های آن در مقایسه با میانگین بلندمدت ۱۶ درصد کاهش داشته است.

خشکسالی‌های اخیر چهارمحال و بختیاری از سال آبی ۸۵-۸۶ آغاز شده است و در طول این سالها پیامدهای ناگواری بر منابع آب، محیط‌زیست و فعالیت‌های اقتصادی این استان برجا گذاشته است.

این استان سرچشمه ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و هرگونه تغییرات اقلیمی در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.