تهران- ایرنا- دانشگاه صنعتی امیرکبیر تفاهم‌نامه‌ای با سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران برای اجرای طرح‌های تحقیقاتی-کاربردی و مشارکت در اجرای طرح‌های پژوهشی منعقد کرد.

به گزارش گروه علمی ایرنا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تفاهمﻧﺎمه یادشده به امضای علیرضا رهایی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر و علی حکیم جوادی رئیس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران رسید. این تفاهم نامه در راستای توسعه همکاری‌های علمی، مشاوره‌ای و هم‌افزایی ظرفیت‌های موجود و پوشش زمینه‌های نظری و عملی طرفین در تعریف و اجرای طرح‌های تحقیقاتی، فناوری و اجرایی تنظیم و تدوین شده است.

برگزاری رویدادهای حوزه فناوری، همایش‌ها و کنفرانس های تخصصی مشترک و حضور در نشست‌های تخصصی و مشارکت در اجرا با محوریت موضوعات های فناوری اطلاعات، تجارت الکترونیک، فروشگاه‌های اینترنی، کسب و کارهای الکترونیکی و سیستم های اطلاعاتی از محورهای همکاری طرفین است.


افزون بر این، همکاری در اجرای پروژه‌های تحقیقاتی-کاربردی کارآفرینانه مورد نیاز تا مرحله تبیین دانش فنی، مشارکت در اجرای پروژه های پژوهشی در حوزه های تعریف شده و مرتبط با فعالیت طرفین، همکاری در ارائه دوره های تخصصی، بوت کمپ ها (دوره‌های آموزشی فشرده) و کارگاه های مهارتی کوتاه مدت به صورت حضوری و مجازی بر حسب نیاز و تعریف پروژه های تحقیقاتی و اجرایی مشترک با موضوع های مرتبط با فناوری اطلاعات از دیگر زمینه های همکاری مشترک تعریف شده است.

مدت این تفاهمﻧﺎمه از تاریخ انعقاد به مدت ۳ سال شمسی است و طرفین در این تفاهم نامه متعهد شدند تا نسبت به ایجاد زمینه لازم به منظور بهره‌گیری طرفین از توان علمی- پژوهشی یکدیگر در قالب تولید و نشر و بهره برداری از امکانات کارگاهی، اسناد کتابخانهﺍی و ارتباطات بینﺍلمللی، همکاری در پیشبرد اصول و رویهﻫﺎی علمی موثر در توسعه علوم و فناوری و در نهایت ایجاد جامعه دانش مدار اقدام کنند.