کرمان- ایرنا- مدیر پایگاه جهانی روستای دستکند میمند شهربابک، از آغاز عملیات اجرایی فاز ششم اصلاح شبکه برق این روستای تاریخی خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، رضا ریاحیان روز سه شنبه گفت: بیش از ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای انجام عملیات اجرایی فاز ۶ اصلاح شبکه برق روستای جهانی دستکند میمند شهربابک جذب شده است.

مدیر پایگاه جهانی روستای میمند افزود: با انجام عملیات در این مرحله پیشرفت فیزیکی طرح اصلاح شبکه به ۸۵ درصد رسیده که شامل انتقال کابل برق به کانال‌های زیرزمینی برای مناسب سازی سیمای منظر این روستا است.

وی در ادامه بیان کرد: تاکنون در فازهای عملیاتی قبل، بیش از ۸۰ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه برق روستای میمند هزینه شده است.

ریاحیان در پایان خاطرنشان کرد: روستای دستکند میمند در سال ۱۳۹۴ در فهرست آثار جهانی یونسکو با شاخص تعامل انسان و طبیعت به ثبت رسیده است، همچنین این روستا با دارا بودن تعدادی اقامتگاه بومگردی فعال و کارگاه و فروشگاه‌های صنایع‌دستی یکی از مقاصد گردشگران داخلی و خارجی به شمار می رود.

روستای صخره ای میمند با ۴۲۰ کیلومتر وسعت در ۳۸ کیلومتری شهربابک از توابع استان کرمان واقع شده است.

میمند به عنوان روستایی صخره‌ای و دستکند (ساختار آن به دست انسان‌ها در دل کوه و صخره کنده‌کاری شده است) یکی از مهم‌ترین مکان های دیدنی استان کرمان است که با معماری عجیب و قدمت چند هزار ساله خود گردشگران ایرانی و خارجی زیادی را جذب این استان می‌کند.

این روستا در سال ۱۳۸۰ هجری شمسی با نام دهکده صخره‌ای میمند در لیست آثار ملی و در سال ۱۳۹۴ هجری شمسی با نام چشم‌انداز فرهنگی میمند در میراث جهانی یونسکو جای گرفت.

یکی از ویژگی‌های مهم این روستا با این قدمت، مسکونی بودن آن است؛ جریان زندگی در میمند هنوز برقرار است.