تهران- ایرنا- رئیس دانشگاه الزهرا (س) ساخت مجتمع پژوهشی، توسعه فضای فیزیکی و ایجاد مجتمع فناوری را سه گام تحولی در این دانشگاه برشمرد.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، زهرا ناظم بکائی امروز (سه‌شنبه) در شصتمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی و مراکز پژوهشی سراسر کشور اظهار داشت: دانشگاه الزهرا (س) با داشتن ۱۰ هزار دانشجو و با ۱۸۸ رشته تحصیلی مشغول فعالیت است و تنها دانشگاه جامع دخترانه ایران اسلامی است. ما در دانشگاه سرلوحه فعالیت خود را توجه به کیفیت آموزش و ارتقای فعالیت پژوهشی قرار داده‌ایم.

بکائی گفت: معتقدیم علم به تنهایی کافی نیست باید علم را به فناوری، فناوری را به صنعت و صنعت را به توسعه کشور متصل کنیم. اقدامات تحولی در حوزه پژوهش فناوری و آموزش در دانشگاه مدنظر قرار دادیم؛ در گام نخست ساخت مجتمع پژوهشی بود که اسفند ۱۴۰۱ کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شد. ساختمانی با ۹ هزار متر مربع زیربناست و تاکنون پیشرفت ۳۵ درصدی داشته است. گام دوم تحول در فضای آموزشی دانشگاه بود که احداث مجتمع ابوریحان در دستور کار قرار گرفت تا مشکل تامین فضای آموزشی را حل کند.

وی خاطرنشان کرد: گام سوم تحولی ایجاد مجتمع فناوری دانشگاه است تا بتواند فعالیت حیطه فناوری را ارتقا بخشد.

رئیس دانشگاه الزهرا در خصوص تأسیس پردیس علم و فناوری این دانشگاه گفت: مجوز تأسیس پردیس علم و فناوری را اخذ کردیم و در نظر داریم به سوی ایجاد یک پارک علم و فناوری در دانشگاه الزهرا حرکت کنیم و این اقدام با توجه به نقش ویژه این دانشگاه در آموزش و پژوهش دختران، مسئولیتی اجتماعی در قبال کشور است.

اجلاس یک‌روزه معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌های سراسر کشور امروز (سه‌شنبه) در دانشگاه الزهرا (س) و با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حال برگزاری است.