تهران - ایرنا - پایگاه «گلیلوت» متعلق به واحد اطلاعات نظامی ۸۲۰۰ ارتش رژیم صهیونیستی در حومه تل آویو هدف حمله موشکی حزب الله لبنان قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، مرکز اطلاع‌رسانی مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی در ساعت ۷ و ۵۰ دقیقه صبح امروز (سه شنبه) پایگاه گلیلوت متعلق به واحد اطلاعات نظامی ۸۲۰۰ رژیم صهیونیستی در حومه تل آویو را با چند فروند موشک هدف قرار دادند.

در همین حال، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که یک فروند موشک در نزدیکی شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور خط موسوم به «خط سبز» در شرق تل آویو فرود آمده است.

رسانه‌های رژیم اسرائیل همچنین از شنیده شدن صدای یک انفجار مهیب در شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شرق تل آویو خبر دادند و افزودند که آژیر خطر در چندین شهرک در شرق تل آویو و عکا و نواحی آن به صدا درآمده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، سامانه پدافند هوایی رژیم صهیونیستی در رهگیری موشک‌های حزب الله ناتوان بوده است و چند فروند از این موشک‌ها به منازل صهیونیست‌ها و خیابان‌ها اصابت کرده است.

به گفته این رسانه ها، همزمان با حملات موشکی حزب الله فرودگاه بن گورین در تل آویو بصورت کامل بسته شد و پروازهای آن تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق در آمد

اورژانش رژیم اسرائیل از مجروح شدن یک صهیونیست بر اثر اصابت موشک در جنوب شهر حیفا خبر داد و اضافه کرد که این شخص به بیمارستان منتقل شده است.

روزنامه صهیونیستی معاریو نیز گزارش داد که چند فروند موشک شلیک شده از سمت لبنان به منطقه‌ای در قیساریا در جنوب حیفا اصابت کرده است.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که گنبد نیریت (سامانه پدافند هوایی) رژیم صهیونیستی در اطراف تل آویو با موشک‌های شلیک شده از سوی رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان هدف قرار گرفته شد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که صبح امروز ۲۰ فروند موشک از سوی لبنان به سمت تل آویو، الجلیل علیا و شمال جولان شلیک شده است.

مناطق مرزی جنوب لبنان از ۸ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۶مهر ۱۴۰۲)، یک روز پس از اعلام جنگ رژیم اسرائیل علیه مردم غزه، شاهد تبادل آتش بین ارتش رژیم صهیونیستی و حزب الله بوده است.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی با شهادت تعدادی از فرماندهان حزب الله در اقدامات تروریستی و انفجار پیجرها از دوم مهرماه حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد و در ادامه با هدف از بین بردن قدرت حزب الله با بمباران ضاحیه جنوبی بیروت، «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان و تعدادی از فرماندهان محور مقاومت را به شهادت رساند.

اما این حملات و ترورها قدرت مقاومت اسلامی لبنان را از بین نبرد و در ادامه حزب الله مراکز حساس نظامی و حیاتی رژیم صهیونیستی در عمق سرزمین های اشغالی را با پهپاد و موشک هدف قرار داد.

در اثر این حمله‌ها، تاکنون برخی از پایگاه‌های رژیم اسرائیل نابود شده و ادوات نظامی از قبیل تانک‌ها، نفربرها و خودروهای زرهی صهیونیست‌ها نیز هدف مقاومت لبنان قرار گرفته و شمار زیادی از نظامیان صهیونیستی نیز به هلاکت رسیده‌ یا زخمی شده اند.

از ابتدای عملیات حزب‌الله در شمال فلسطین اشغالی، شمار زیادی از شهرک‌نشینان صهیونیست در این منطقه ناگزیر به فرار از خانه‌های خود شده‌اند و بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، بیشتر ساکنان مانده در این منطقه از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برند.