قزوین - ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قزوین از توزیع ۱۸۳ هزار و ۲۵۰ حلقه تایر وارداتی و داخلی در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن رستمی روز سه شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان قزوین واقع در سالن جلسات استانداری اظهار کرد: ۲۱۴ هزار و ۶۸ حلقه تایر خودرو به این استان تخصیص داده شده که ۱۸۳ هزار و ۲۵۰ حلقه تایر تاکنون توزیع شده است.

وی اضافه کرد: سهم تایرهای وارداتی تخصیص داده شده به استان قزوین ۵۸ هزار ۲۴۰ حلقه بود که از این تعداد ۴۰ هزار ۷۷۱ حلقه توزیع شد، همچنین در حوزه تایر تولید داخلی نیز از ۱۵۵ هزار ۸۲۴ حلقه تخصیص داده شده به استان، تعداد ۱۴۲ هزار ۴۷۹ حلقه توزیع شده است.

رستمی در ادامه به مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال جاری پرداخت و اظهار کرد: از صناف استان قزوین چهار هزار و ۵۲۵ مورد بازرسی صورت گرفته که منجر به تشکیل ۲۲۸ پرونده تخلفاتی اعم از سیگار، محصولات آرایشی و بهداشتی و مواد غذایی شده است.

این مسوول با بیان در این مدت یک هزار و ۲۹۱ مورد شکایت از سوی شهروندان به سامانه ۱۲۴ اطلاع داده شده است، یادآور شد: تاکنون یک هزار و ۲۵ مورد از شکایت ها رسیدگی شده و مابقی نیز در حال بررسی است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قزوین خاطرنشان کرد: در هفت ماهه ابتدایی سال جاری ۱۴ هزار و ۳۸۲ مورد بازرسی صورت گرفته که از این تعداد ۲ هزار و ۷۸۴ فقره پرونده تخلفاتی تشکیل و به تعزیرات حکومتی معرفی شده است.