تهران- ایرنا- هواپیماهای ارتش رژیم صهیونیستی در سیصد و هشتاد و دومین روز از جنگ علیه نوار غزه با بمباران مناطق مختلف این منطقه دست‌کم ۶۴ شهروند فلسطینی را شهید کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی «معا»، ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه جنایات خود طی ۲۴ ساعت گذشته چندین بار مناطق مختلف نوار غزه را بمباران کرد که به گفته منابع بیمارستانی در نوارغزه، در پی این حملات وحشیانه ۶۴ فلسطینی شهید شدند.

به نوشته معا، ۵۱ نفر از این شهدا در شمال نوار غزه به شهادت رسیدند.

بر اساس این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی مناطق مسکونی در اردوگاه های بیت لاهیا و جبالیا در شمال نوار غزه را بار دیگر بمباران کرد.

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که توپخانه و جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی بامداد و صبح امروز سه شنبه حملات وحشیانه‌ای را به مناطق مختلف در شمال نوار غزه انجام دادند.

بر اساس این گزارش، عملیات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی برای هجدهمین روز متوالی در شمال نوار غزه ادامه دارد و نظامیان ارتش رژیم اسرائیل با یورش به بسیاری از مراکز آوارگان، تعداد زیادی از مردان را بازداشت و زنان را مجبور به ترک اردوگاه کردند.

در شهر غزه، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی یک خانه خالی در نزدیکی ناحیه برج الزهارنه در خیابان الجلاء را بمباران کردند که در پی آن، ساکنان مجاور این خانه زخمی شدند.

بر اثر بمباران منطقه «الزرقا» در شرق غزه نیز ۹ نفر از اعضای یک خانواده شهید و تعدادی زخمی شدند.

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی همچنین زمین‌های کشاورزی اطراف اردوگاه آوارگان البریج در مرکز نوار غزه را بمباران کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین با استفاده از خودروهای زرهی و «کواد کوپتر» ساکنان شمال غرب اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه را هدف قرار داد.

بر اثر بمباران یک چادر و محل تجمع غیرنظامیان فلسطینی در جنوب و غرب شهر خان یونس در جنوب نوار غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی، هفت فلسطینی شهید و تعدادی زخمی شدند.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته که بر اثر آن، افزون بر ویرانی‌های عظیم و قحطی مرگبار بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده اند.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از اقدامات نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در نوار غزه همچنان به جنایات نسل کشی علیه ساکنان این منطقه ادامه می‌دهد.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که پس از ۱۲ ماه جنگ، هنوز نتوانسته به اهداف خود از این جنگ، یعنی نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.