بجنورد-ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: محدودیت های اعتباری برای اجرای طرح های عمرانی ایجاب می کند که برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی تلاش شود و مردم را در اقتصاد مشارکت داد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز سه شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: قانون برنامه هفتم توسعه که اوایل تابستان ابلاغ شد نیز بر لزوم مشارکت مردم در توسعه اقتصاد و جذب سرمایه گذار بخش خصوصی تاکید دارد.

وی افزود: تحقق شعار سال و جهش تولید با مشارکت مردم و بخش خصوصی میسر می شود به یقین پیشرفت با شرایط محدودیت اعتبار میسر نمی شود و بر این اساس باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود.

حسین نژاد با اشاره به پیگیری ها برای اجرای مجتمع صنفی و صنعتی بجنورد گفت: این طرح یکی از مصادیق مشارکت و دخالت دادن مردم در امور است، اجرای این مجتمع ضروی و باید اصناف و مشاغل مزاحم و آلاینده به خارج شهر منتقل شود.

وی درباره لزوم دریافت استعلام های زیست محیطی برای اجرای مجتمع صنفی و صنعتی در بجنورد گفت: باید موافقت حفاظت محیط زیست در این باره دریافت شود همچنین در طراحی این طرح کمربند فضای سبز دیده شود.

استاندار خراسان شمالی افزود: باید زمینه های مشارکت مردم در اقتصاد تسهیل و موانع قانونی برطرف شود و در این زمینه حمایت ها و پیگیری های لازم انجام می شود.

ادارت خراسان شمالی برای واگذاری طرح های عمرانی به بخش خصوصی اهتمام داشته باشند

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: دستگاه های اجرایی استان برای واگذاری طرح عمرانی به بخش خصوصی و مشارکت دادن مردم در آن اهتمام داشته باشند.

به گزارش ایرنا مرتضی بهزادفر روز سه شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: یکی از رویکردهای برنامه هفته توسعه، شکوفایی جامعه همراه با عدالت است و این امر جز با مشارکت مردم محقق نمی شود. 

وی افزود:  در برنامه هفتم توسعه تاکید شده است که طرح های جدید، ناتمام و آماده بهره برداری به بخش خصوصی واگذار شود و در این زمینه از دستگاه های اجرایی انتظار می رود فهرست از طرح های قابل واگذاری و قابل مشارکت را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال کنند.

ادارات موانع واگذاری طرح های عمرانی را اعلام کنند

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی نیز اظهار کرد: دستگاه های اجرایی موانع و مشکلات برای واگذاری طرح های عمرانی و پیشنهادها برای نحوه واگذاری ها را اعلام کنند. 

مرتضی بهزادفر با اشاره به الزام دستگاه های دولتی به ثبت اطلاعات مربوط به طرح های عمرانی در سامانه ثبت بررسی و نظارت طرح های عمرانی، گفت: دستگاه های اجرای با اولویت طرح های ملی، اطلاعات مزبور را در سامانه بارگزاری کنند. 

وی افزود: پیشتر یکی از دغدغه ها این بود که اطلاعات از موافقت نامه های طرح های ملی نداشتیم اما با ورود این اطلاعات در سامانه نظارت بر طرح های عمرانی، دسترسی به اطلاعات طرح های ملی از جمله اطلاعات پایه، نظارت و مالی میسر است.  

بهزادفر با بیان اینکه عملکرد ادارات استان در وارد کردن اطلاعات طرح ها در سامانه نظارت مناسب نبوده است، گفت: دستگاه های اجرایی در ثبت این اطلاعات اهتمام داشته و موارد لازم را در سامانه ثبت کنند.

وی با اشاره به انجام سرشماری عمومی کشاورزی گفت: فرآیند اجرای این طرح آغاز و ستاد سرشماری در استان تشکیل شد و در حال انجام مقدمات اجرای آن هستیم. 

بهزادفر خاطرنشان کرد: طرح سرشماری عمومی کشاورزی از ۱۲ آبان ماه جاری آغاز می شود و انتظار می رود کشاورزان در این باره همراهی لازم داشته باشند.  

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.