بیرجند- ایرنا- معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی‌ (ره) خراسان جنوبی گفت: به دنبال افزایش اجاره بها برنامه‌های جدی در دستور کار این نهاد قرار گرفت و از ابتدای امسال حدود ۴۲۰ میلیارد ریال به اجاره‌نشین‌های نیازمند استان کمک شده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی، سید رضا حسینی روز سه‌شنبه اظهار کرد: تامین هزینه‌های ودیعه و اجاره بهای مسکن مددجویان از اولویت‌های این نهاد برای ایجاد آرامش در کانون گرم خانواده‌هاست.

وی گفت: به منظور کاهش نگرانی‌ها و کمک به رفع مشکلات مسکن مددجویان تحت حمایت امداد، هشت میلیارد ریال کمک بلاعوض در قالب اجاره‌بها به یک هزار و ۹۶ خانوار مددجو پرداخت شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته‌ امداد خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین به ۵۸۴ خانواده مددجو تسهیلات ودیعه مسکن به صورت قرض‌الحسنه از محل اعتبارات منابع بانکی به مبلغ ۴۱۱ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: یکی از نیازهای مهم خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد، داشتن مسکن مناسب است تا زمینه زندگی آرام برای خانواده مددجو فراهم شود.

حسینی افزود: هر سال تعدادی از مددجویان با بهره‌مندی از حمایت خیران و نیکوکاران و با ارائه بسته‌های حمایتی کمیته امداد، صاحبخانه شده و یکی از دغدغه‌های اساسی آنها برطرف می‌شود.