کرج - ایرنا - فرمانده انتظامی البرز با اشاره به انتشار تصاویر بدون پوشش متهمان سرقت گوشواره های کودکان برابر دستور مقام قضایی از مردم خواست چنانچه به این شیوه از آنان سرقت شده برای شناسایی سارقان به پلیس آگاهی این استان مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا از پلیس البرز ، سردار "حمید هداوند " روز سه شنبه گفت:در پی وقوع سرقت های متعدد گوشواره های دختربچه های در حال بازی در مناطق مختلف کرج و استان های همجوار ، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی افزود:سارقان با یک دستگاه موتور سیکلت در کوچه های خلوتی که دختربچه ها در حال بازی بودند اقدام به سرقت گوشواره ها و طلاجات آنان می کردند که حتی در یک مورد گوش یکی از دختربچه ها به شدت دچار پارگی شد که در یک مرکز درمانی مداوا شد.
هداوند گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی استان با استفاده از تکنیک های نوین بررسی جرم و تطبیق چهره های رصد شده از دوربین های محل تردد این ۲ متهم ، موفق به شناسایی هویت هر ۲ متهم سابقه دار شده و آنان را در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی البرز اظهار کرد: متهمان تاکنون به ۲۰ فقره سرقت طلاجات دختربچه ها در مناطق مختلف شهرستان کرج و استان های همجوار اعتراف کرده اند و تحقیقات بر روی این پرونده همچنان ادامه دارد.
هداوند گفت: از مردم درخواست داریم مراقب کودکان خود باشند و آنان را در کوچه های خلوت به همراه زیورآلات تنها نگذارند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را در اسرع وقت با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند.

دستگیری ۲۱ نفر از اعضای شرکت هرمی در فردیس 

‏ رییس پلیس آگاهی البرز از شناسایی یک شرکت هرمی ‏و ‏دستگیری ۲۱ نفر از اعضای آن در شهر فردیس خبر داد .

سرهنگ "حکمت‌الله شجاعی" گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت اعضای یک شرکت هرمی در شهر فردیس، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پس از اقدامات پلیسی، صحت موضوع محرز و ماموران انتظامی با هماهنگی قضایی به آدرس محل مورد نظر اعزام شدند، افزود: پلیس ۲۱ نفر از اعضای این شرکت هرمی را دستگیر کرد.

شجاعی گفت: در بازرسی ازمحل فعالیت این اعضا مقداری جزوات آموزشی مربوط به شرکت های هرمی یک دستگاه رایانه، یک دستگاه لپ تاپ از مخفیگاه متهمان کشف و ضبط شد .

وی بیان کرد: این افراد با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.