تهران- ایرنا- دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۴ کل کشور دو امکان برای بهره گیری آسان از خدمات انتظامی پیش بینی کرده است که شامل ارایه خدمات برخط در مراکز پلیس +۱۰ و امکان تعویض پلاک به شکل سیار است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، مسعود پزشکیان رئیس جمهور روز سه‌شنبه - یکم آبان ماه - پس از حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و ایراد سخنرانی، بخش نخست لایحه بودجه ۱۴۰۴ را به هیأت رئیسه مجلس تقدیم کرد؛ این بخش از لایحه بودجه شامل چهار زیربخش «احکام»، «سقف منابع بودجه عمومی دولت»، «ترازهای عملیاتی، سرمایه‌ای و مالی» و «فروض برآورد منابع و مصارف» است.

قرار است طبق اعلام رئیس مجلس شورای اسلامی ، کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۴ در جلسه علنی هشتم آبان مورد بررسی قرار گیرد و به رای گذاشته شود.

تبصره ۹ ماده واحده این لایحه به امور قضایی، انتظامی و دفاعی اختصاص دارد؛ طبق بند یک بخش الف این تبصره و در صورت تصویب نهایی، فراجا مکلف است از ابتدای سال ۱۴۰۴ تمامی خدمات ارائه شده در مراکز پلیس ۱۰+ را علاوه بر روش حضوری با حفظ امنیت داده و اطلاعات به شکل برخط (وب و برنامه کاربردی) از طریق مشارکت با بخش غیردولتی ارائه نماید.

همچنین در این بند، فرماندهی انتظامی کشور موظف است سهم دولت از درآمد حاصل از خدمات ارائه شده را به ردیف های درآمدی مربوطه نزد خزانه داری کل کشور واریز نماید.

آیین‌نامه مربوط به نحوه مشارکت با بخش غیردولتی و تعرفه خدمات حضوری و برخط حداکثر تا انتهای شهریور سال ۱۴۰۴ توسط فراجا با همکاری سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

در بند دوم این بخش نیز آمده است:‌ فراجا مکلف است به منظور گسـترش خدمات غیرحضـوری به مردم، امکان تعویض پلاک وسـایل نقلیه موتوری به شـکل سـیار و خارج از مراکز تعویض پلاک (ضـمن صـحت سـنجی تطبیق اسـناد با خودرو) را در طول سال ۱۴۰۴ فراهم نماید. تعرفه این خدمت با همکاری سازمان‌های حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و برنامه و بودجه کشور تعیین و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.