زاهدان - ایرنا - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان از ورود موتور سواران گردشگر اسپانیایی به این استان خبر داد.

علیرضا شه بخش روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با همکاری سازمان یونسکو ۱۶ موتورسوار اسپانیایی که به عنوان سفیران صلح و دوستی از اسپانیا حرکت کرده بودند وارد زاهدان شدند و از بعضی نقاط گردشگری و تاریخی این شهر بازدید کردند.

وی افزود: این گردشگران بازدیدی از موزه منطقه‌ای جنوب شرق نیز داشتند و پس از اقامت یک روزه در زاهدان از طریق مرز میرجاوه به کشور پاکستان عزیمت کردند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: مسیر ۱۲ هزار کیلومتری سفر این گروه گردشگر از مبدأ شهر بارسلون اسپانیا شروع شده و تا کاتماندو در کشور نپال در ۵۰ روز انجام خواهد شد که این مسیر را به عنوان سفیران صلح و دوستی پشت سر می‌گذارند.

وی اظهار کرد: مهمان نوازی مدیران اداره کل میراث فرهنگی سیستان وبلوچستان و صمیمت و خونگرمی مردم این استان در کنار امنیت پایدار موجود در ایران اسلامی و استان جزو مواردی بود که توسط این گردشگران مطرح شد، این گروه ۱۶ نفره از طریق مرز میرجاوه کشور را ترک کردند.