اسلام‌آباد - ایرنا - سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی طی دیدار با سروزیر و مقام‌های ارشد دولت ایالتی سِند پاکستان بر لزوم پیشبرد توافقات دو کشور مربوط به آزادی زندانیان و تبادل محکومان تاکید کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار ایرنا، حسن نوریان امروز در شهر کراچی مرکز ایالت سِند در جنوب پاکستان با سید مراد علی شاه سروزیر این ایالت دیدار کرد. وزیران امور داخله، کار و زندان‌ها و همچنین دادستان کل ایالت سِند در این دیدار حضور داشتند.

بحث اصلی این جلسه پیگیری آزادی زندانیان ایرانی که عمدتا در زندان‌های شهر کراچی بسر می‌برند، بود و سرکنسول ایران با اشاره به توافقات سران دو کشور در جریان سفر امسال رئیس جمهوری فقید ایران به پاکستان، اهتمام مسئولان پاکستانی را برای اجرای آن خواستار شد.

نوریان افزود: جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد تا طبق توافقات سران دو کشور، آن دسته از زندانیان ایرانی که مدت حبس آنان در پاکستان به پایان رسیده هرچه سریعتر آزاد شوند و همچنین موافقتنامه انتقال محکومان به حبس ایران و پاکستان (که در سال ۱۳۹۵ به امضای دو کشور رسیده است) نیز به اجرا گذاشته شود.

در این دیدار، طرفین فهرست زندانیان و محکومان به حبس در ایران و پاکستان را مبادله کرده و بر شتاب گیری روند همکاری‌های دوجانبه به توافق رسیدند.

سرکنسول ایران در کراچی همچنین با اشاره به روند رو به رشد مراودات تجاری و بازرگانی میان دو کشور به ویژه بین ایران و ایالت سِند بر آمادگی کشورمان برای افزایش حجم تجارت دوجانبه و تبادل هیات‌های تجاری و سرمایه‌گذاری با پاکستان تاکید کرد.

وی همچنین از وزیر فرهنگ و گردشگری ایالت سِند پاکستان برای حضور در نمایشگاه بین المللی گردشگری، هتل داری و صنایع دستی که قرار است اوایل آذرماه امسال در شهر اصفهان برگزار شود، دعوت کرد.

در این نشست توافق شد تا وزیر فرهنگ و گردشگری ایالت سِند پاکستان در راس یک هیات متشکل از بخش خصوصی برای شرکت در نمایشگاه بین المللی اصفهان به ایران سفر کند.