زنجان - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده از توقیف ۲ دستگاه خودرو شوتی حامل کالای قاچاق به ارزش بالغ بر هفت میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس زنجان، سرهنگ محسن غنیمتی روز سه شنبه با بیان این مطلب، افزود: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، توقیف یک دستگاه خودروی ۱۴۱ و یک دستگاه خودروی پژو پارس شوتی در محور خدابنده – بیجار در دستور کار ماموران پلیس آگاهی خدابنده قرار گرفت.

وی اظهار داشت: ماموران بعد از بازرسی دقیق این خودروها تعداد ۱۰ دستگاه سرخ کن، هشت دستگاه یخ ساز، چهار دستگاه جارو برقی شارژی و هفت سرویس قابلمه تفلون ۱۹ پارچه به ارزش هفت میلیارد ریال را کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده با اشاره به انتقال خودروها به پارکینگ، ادامه داد: در این راستا پرونده مقدماتی تشکیل شد و ۲ نفر راننده خودرو به همراه کالاهای مکشوفه به مرجع قضایی معرفی شدند.

توقیف ۱۰ دستگاه موتورسیکلت در ایجرود

فرمانده انتظامی شهرستان ایجرود گفت: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی ۱۰ دستگاه موتورسیکلت متخلف در سطح این شهرستان توقیف و راهی پارکینگ شد.

سرهنگ محمد معصومی راد اظهار داشت: طرح ارتقای امنیت اجتماعی با هدف برخورد با مزاحمین و هنجارشکنان در سطح شهرستان ایجرود به اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح های ارتقای امنیت در سطح شهرستان تداوم خواهد یافت، به شهروندان توصیه کرد: در صورت اطلاع از هرگونه مورد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

صحت عمل افسر پلیس امنیت اقتصادی زنجان در استرداد کیف حاوی پول

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان زنجان از صحت عمل افسر پلیس امنیت اقتصادی در استرداد کیف حاوی مدارک و وجه ۱۷ میلیون ریالی، خبر داد.

سرهنگ حسین عباسی اظهار اشت: گزارش صحت عمل مامور انتظامی در استرداد کیف حاوی مدارک و پول نقد مراتب تحسین و تقدیر یکی از شهروندان را در پی داشت.

وی افزود: کیف مفقودی حاوی مدارک بانکی، مدارک هویتی و وجه نقد به مبلغ ۱۷ میلیون ریال، توسط یکی از افسران جمعی پلیس امنیت اقتصادی در ارتفاعات گاوازنگ پیدا و با صحت عمل و ملاحظات احراز هویت این کیف به مالباخته بازگردانده شد.

سرهنگ عباسی تصریح کرد: با وصول گزارش تقدیر مردمی در سامانه ۱۹۷ که مصداق اقدام خرسندساز پلیسی است، تشویق و قدردانی از این افسر وظیفه شناس در دستور فرماندهی قرار گرفت.

انهدام باند کلاهبرداری ۶ میلیارد ریالی با شگرد رسیدساز جعلی

رئیس پلیس فتا استان زنجان از شناسایی و دستگیری اعضای باند کلاهبرداری با شگرد رسید جعلی خبر داد و گفت: این متهمان با شیوه ارائه رسید جعلی از شهروندان کلاهبرداری می‌کردند.

سرهنگ "سید احمد موسوی" در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه و شکایت یکی از شهروندان به پلیس فتا شهرستان خدابنده مشخص شد، شخص ناشناسی با ارائه رسید جعلی در قبال خرید کالا اقدام به کلاهبرداری کرده‌ است بنابراین موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات انجام شده مشخص شد شاکی از طریق پایگاه دیوار، آگهی فروش محصول گندم را درج کرده و شخصی با عنوان خریدار با برقراری تماس تلفنی پس از دریافت شماره کارت شاکی، با ادعای واریز اینترنتی هزینه کالا اقدام به ارائه رسید پرداخت بانکی می‌کند و مالباخته پس از ارسال کالای فروخته شده و بررسی حساب بانکی‌اش متوجه می‌شود هیچ‌گونه وجهی به حساب بانکی واریز نشده و رسید ارائه شده جعلی بوده است.

این مسئول انتظامی گفت: با اقدامات فنی و اطلاعاتی چهار نفر متهم مورد شناسائی قرار گرفتند و با اخذ دستور قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و جهت انجام تحقیقات تکمیلی ضمن انتقال به پلیس فتا شهرستان خدابنده با دستور قضائی روانه زندان شدند.