تهران- ایرنا- رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از رفع تعلیق اینماد یک پلتفرم نام آشنا خبر داد که پیش از این به دلیل عدم انجام اصلاحات لازم با انسداد مواجه شده بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، چهار ماه قبل ستاد مبارزه با قاچاق کالا اخطاری را برای پلتفرم‌هایی که کالای قاچاق در بستر آن‌ به فروش می‌رسید، صادر کرد. در همین رابطه، صبح امروز اینماد یک پلتفرم نام آشنای فروش کالا تعلیق و درگاه پرداخت آن مسدود شد. اما در نهایت با انجام اصلاحات لازم رفع تعلیق شد.

«سید ستار هاشمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار متنی در شبکه اجتماعی ایکس گفت: ‌حمایت از کسب‌وکارهای شاخص اقتصاد دیجیتال در این شرایط سخت، وظیفه و راهبرد اصلی دولت است.

وی افزود: برای حکمرانی مطلوب، باید مشکلات مردم را با تفاهم و وفاق و بدون هیاهو حل کنیم تا خاطرشان آسوده باشد. ‏برای حل اختلافات آماده‌ایم و پیگیر.

همچنین «امین کلاهدوزان» رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: چهار ماه قبل به دستور ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای یک‌سری از پلتفرم‌هایی که عرضه کالای قاچاق داشتند اخطار صادر شد و مصادیق آن‌ کالاها را نیز عنوان کردند.

وی با بیان اینکه عرضه قاچاق کالا نه تنها ممنوع بلکه جرم است، افزود: برخی از این پلتفرم‌ها در این بازه زمانی چهار ماهه اصلاحیه‌هایی را انجام دادند، اما برای برخی دیگر پس از برگزاری جلسات مهلتی در نظر گرفته شد تا بتوانند در زمان کافی اصلاحات انجام دهند.

کلاهدوزان تاکید کرد: پلتفرمی که اینماد آن صبح امروز به دستور ستاد مبارزه با قاچاق کالا تعلیق شد، این اصلاحات را انجام نداد و بخشی از آن کالاها همچنان باقی مانده بود.

رئیس مرکز تتا خاطرنشان‌کرد: از زمانی که اینماد این پلتفرم تعلیق شد، کارهای مربوط به رفع آن انجام گرفت و اکنون اینماد در دسترس است و درگاه‌های پرداختی نیز مشکلی ندارند.