تهران- ایرنا- بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۴، پرداخت وجوه ناشی از خرید تضمینی گندم انجام می شود و فروش گندم و آرد یارانه ای برای مصارف خبازی‌ها مجاز است.

به گزارش ایرنا، در بند ب تبصره ۱۳ - حمایت اجتماعی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ بخش کشاورزی آمده است: پرداخت وجوه ناشی از خرید تضمینی گندم (در سقف مصارف خبازی) به ذینفع نهایی بر اساس شماره ملی و موقعیت مکانی (واحد قطعات اراضی کشاورزی به صورت نقشه) انجام می‌شود. فروش گندم و آرد یارانه‌ای برای مصارف خبازی مجاز است و برای سایر مصارف به قیمت تمام شده به علاوه سود متعارف انجام می‌شود. سایر مصرف کنندگان باید نسبت به خرید گندم مورد نیاز خود با اولویت ساز و کار کشت قراردادی از کشاورزان اقدام کنند.

دستگاه مباشر موظف است همه وجوه حاصل از فروش گندم و آرد یارانه و غیر یارانه‌ای را به ردیف درآمدی واریز کند تا پس از کسر هزینه‌های تبعی توسط سازمان برای مصرف در یارانه گندم، آرد و نان تخصیص یابد.

آیین‌نامه اجرایی این بند با پیشنهاد مشترک سازمان برنامه بودجه کشور و همکاری وزارت جهاد کشاورزی حداکثر تا پایان فروردین ماه تهیه و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

قرار گرفتن سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه اجتماعی

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با رعایت قوانین مربوط مکلف است صرفاً سرپرست خانوار در صورت تقاضا تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار دهد. مشمولین ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت و افراد غیر سرپرست خانوار که قبل از بلاغ این حکم بیمه شده‌اند، از شمول این بند مستثنی هستند.

به گزارش ایرنا، مسعود پزشکیان امروز (سه‌شنبه، اول آبان ماه)‌ پس از حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و ایراد سخنانی، بخش نخست لایحه بودجه ۱۴۰۴ را به هیأت رئیسه مجلس تقدیم کرد.

بر اساس ماده واحده بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ کل کشور متشکل از چهار زیربخش شامل «احکام»، «سقف منابع بودجه عمومی دولت»، «ترازهای عملیاتی، سرمایه‌ای و مالی» و «فروض برآورد منابع و مصارف» است. از حیث منابع و مصارف بودجه کل کشور بالغ بر یکصد و هجده میلیون و نهصد و شصت و شش هزار میلیارد (۱۱۸,۹۶۶,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال است.