مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق مناطق مختلف این استان بویژه نیمه شمالی خراسان رضوی را فرا می‌گیرد.

آذر رضایی‌پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خراسان رضوی همچنان تحت تاثیر ناپایداری‌های جوی است و اکنون افزایش ابرناکی پدیده غالب در اکثر نقاط استان از جمله شهرستان‌های گلمکان، تربت حیدریه، درگز، خواف و گناباد است.

وی بیان کرد: برای امروز (سه شنبه) و چهارشنبه افزایش شدت وزش باد در نواحی بادخیز خراسان رضوی همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود که انتقال ذرات گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در غالب نقاط استان نیز دور از انتظار نیست.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: هسته بارشی این سامانه ناپایدار جوی بر اساس پیش‌بینی‌های در روزهای پایانی هفته جاری تقویت می‌شود و سبب افزایش حجم بارش‌ها در پایان روز پنجشنبه و نیز روز جمعه می‌شود.

وی افزود: در این بازه زمانی بارش ها در مناطق سردسیر استان خراسان رضوی به شکل باران و برف و در مناطق جنوبی و گرم بارش‌ها به شکل رگبار خواهد بود که آب گرفتگی، روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، تشکیل مه، کاهش میدان دید، یخ‌زدگی و لغزندگی معابر اختلال در سیستم حمل و نقل باتوجه به بارش برف در محورهای کوهستانی نیز رخ خواهد داد.

رضایی پور با اشاره به هشدار سطح زرد مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: همچنان هوای سرد در استان ماندگار خواهد بود.

وی اظهار کرد: در شبانه روز گذشته، دمای هوای مشهد بین ۱۱ تا ۲۱ درجه در نوسان بوده که بیشینه دمای هوای امروز مشهد با ۶ درجه کاهش دما به ۱۵ درجه و کمینه دمای هوای مشهد با چهار درجه به هفت درجه خواهد رسید.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: فریمان با کمینه دمای هوای پنج درجه سلسیوس و شهرستان‌ گناباد با بیشینه دمای هوای ۳۳ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای استان در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی بیشترین شدت وزش باد از شهرستان‌ سبزوار با سرعت ۶۱ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

رضایی پور بیان کرد: همچنین در این مدت بارش باران در شهرستان های قوچان و درگز خراسان رضوی بیش از یک میلیمتر ثبت شده است.