بجنورد- ایرنا- جانشین فرمانده بسیج اقشار سپاه جواد الائمه (ع) خراسان‌شمالی گفت: مطالبه‌گری باید براساس عقلانیت و منطق باشد به گونه ای که برای رفع چالش ها و مشکلات طرح هدفمندی تهیه شود.

سرهنگ پاسدار محمد براتی روز سه شنبه در نشست شورای راهبردی و مطالبات مردمی خراسان‌شمالی اظهار کرد: آنچه که مسلم است شناسایی چالش ها و طرح مطالبات کافی نیست و باید با بهره گیری از نخبگان برای هر مطالبه ای طرح تعریف کرد.

وی افزود: اگر خراسان شمالی با ناترازی انرژی دست و پنجه نرم می کند برای رفع آن باید نخبگان طرح ارایه دهند تا این چالش در استان رفع شود.

سرهنگ براتی با بیان اینکه تاکنون ۳۰۰ مشکل مهم به وسیله بسیجیان و هیات های اندیشه ورز استان شناسایی شده است، گفت: از این تعداد ۳۰ مشکل شناسایی شده در استان، مسائل اولویت دار است که انتظار می رود به همت مسوولان و مدیران دستگاه های اجرایی برطرف کردن آنها تسریع شود.

جانشین فرمانده بسیج اقشار سپاه جواد الائمه (ع) خراسان شمالی تصریح کرد: ضعف زیرساخت ها، جاده ها، فرودگاه، خط ریلی و مسائل اجتماعی بخشی از این مشکلات است که هیات های اندیشه ورز بسیج استان تاکنون شناسایی کردند.

سرهنگ براتی خاطرنشان کرد: رسالت هیات های اندیشه ورز بسیج، مطالبه گری از دستگاه های اجرایی است که البته این مطالبه گری در راستای درخواست های مردمی پیگیری می شود.

امیدبخشی مهمترین هدف شورای راهبردی و مطالبات مردمی

رییس شورای راهبردی و مطالبات مردمی خراسان‌شمالی گفت: این شورا به دنبال امیدبخشی در جامعه و پیگیری مطالبات مردمی است.

سیدمحمدرضا سیدی افزود: شورای راهبردی و مطالبات مردمی سعی دارد نارضایتی های جامعه را کاهش و امید را به جامعه تزریق کند.

وی با اشاره به اهمیت مطالبه‌گری در جامعه گفت: باید نارسایی را ابتدا از مسوول مربوطه مطالبه کنیم و اگر پاسخگو نبودند به مسوولان بالاتر منعکس یا رسانه‌ای شود.

سیدی تصریح کرد: مشکلات کشور با حضور و مطالبه‌گری جوانان نخبه قابل حل است اما متاسفانه در برخی مواقع به نخبگان اهمیت داده نشده و نتوانسته‌ایم لوازم کار تخصصی آنان را فراهم کنیم.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.