تربت‌حیدریه- ایرنا- معاون رییس سازمان و ‌مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تربت‌حیدریه گفت: این شهرستان دارای پنج واحد پرورش بوقلمون است که در نیمه نخست امسال ۱۸۷ تن گوشت تولید ‌و به بازار مصرف عرضه کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، علیرضا قادری روز سه‌شنبه در نشست کارگروه، آب، کشاورزی و منابع طبیعی افزود: در این مدت ۲ هزار و ۱۰۰ تن گوشت قرمز در تربت حیدریه تولید شده است.

وی بیان کرد: سالانه به طور متوسط ۴۳۰ هزار تن محصولات کشاورزی و دامی در شهرستان تربت حیدریه تولید می شود که ۳۷۰ هزار تن از این میزان سهم بخش کشاورزی است.

معاون رییس سازمان و ‌مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تربت‌حیدریه ادامه داد: در نیمه نخست امسال نزدیک به ۲۴ تن شیر و همچنین هزار و ۸۱۸ تن تخم‌مرغ از پنج واحد تولید مرغ تخم‌گذار این شهرستان تولید شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه اصلاح نژاد با هدف افزایش کمی و کیفی فرآورده‌های دامی در تربت حیدریه تصریح کرد: لازمه جهش تولید در بخش کشاورزی و دامداری هماهنگی و هم افزایی بیشتر دستگاه‌های اجرایی در شهرستان است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه نیز در این نشست خواستار همیاری و هماهنگی بیشتر بین بخشی بین دستگاه‌های اجرایی شد.

علی‌اکبر کی‌پور افزود: اولویت‌بندی طرح‌های آبخیزداری، توسعه کشت گلخانه‌ای، حضور مروجان و آموزش مستمر در بخش کشاورزی، تهیه بانک اطلاعاتی، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و تکمیل زنجیره تولید در بخش کشاورزی و دامداری باید در اولویت تصمیم‌سازی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، در این جلسه به مسایل کشت پاییزه، دِبی چاه‌های کشاورزی، اجرای طرح‌های آبخیزداری و نیز ساعت کاری برق چاه‌های کشاورزی رسیدگی شد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه با مزیت‌های مختلف در حوزه کشاورزی، معدن، صنعت و تجارت در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.