اهواز- ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره مزیت‌های فعالیت‌های ترانزیتی در بندر امام خمینی(ره) بر تقویت، استمرار و گسترش این فعالیت به منظور ایجاد اشتغال و تحقق اهداف چشم‌انداز سند هفتم توسعه تاکید کرد.

علی‌اکبر صفایی در جریان سفر به منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اقدامات و دستاوردهای حوزه‌های سرمایه‌گذاری، دریایی و فنی در مجموعه بنادر استان خوزستان گفت: پهلودهی ۸۴۰ فروند کشتی‌ از ابتدای سال جاری تا کنون در حوزه ایمنی و بدون سانحه قابل توجه است.

وی بر سریع‌تر در انجام تعهدات سازمان بنادر و دریانوردی تاکید و خاطرنشان کرد: در این سفر هم در بنادر خرمشهر و آبادان و در بندرامام خمینی(ره) تعهداتی را پذیرفتیم که باید عملیاتی شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حجم سرمایه‌گذاران خارجی صاحب‌کالا در پایانه نفتی بندر امام خمینی(ره) بر تداوم این همکاری‌ها تأکید و تصریح کرد: ما در حال حاضر از ثمرات و نتایج احداث زیرساخت‌های مساعد که سال‌های قبل احداث کرده‌ایم، بهره‌مند می‌شویم و با تداوم ترانزیت محمولات نفتی امکان بهره‌گیری بیشتر از آنها فراهم شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه برای رساندن ترانزیت به ۴۰ میلیون تن در کل کشور هدف‌گذاری شده است، گفت: اما بندرامام خمینی(ره) در یک سال و نیم اخیر ۶ میلیون تن ترانزیت کالا انجام داده است.

صفایی ایجاد اشتغال را از مزایای فعالیت‌های ترانزیتی عنوان کرد که با وجود چالش‌های متعدد این حوزه کاملا پذیرفتنی است، لذا باید با رایزنی و اعزام هیأت برای دعوت به سرمایه‌گذاری جریان ترانزیت پایدار بماند.

وی همچنین بر تعامل بندر با پیرامون تأکید کرده و گفت: ما در ستاد زمینه لازم برای توسعه همکاری بندر با اهالی شهر و جلب رضایت آنان را فراهم می‌کنیم.

بر اساس این گزارش، منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با برخورداری از تجهیزات پیشرفته و پایانه‌های اختصاصی تخلیه و بارگیری انواع کالا به طور میانگین سهم ۳۱ درصدی از کل تجارت کشور را به خود اختصاص داده است.