اردبیل - ایرنا - معاون گردشگری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از برگزاری جشنواره "به" با نام محلی "هیوا" در روز جمعه چهارم آبان ماه در پارک فدک شهر گیوی خبر داد. 

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، یحیی نجارقابل روز دوشنبه اعلام کرد: باغ‌شهر گیوی یکی از مهم‌ترین مراکز تولید میوه بِه است و جشنواره هیوا هر سال با هدف معرفی این محصول و سایر ظرفیت‌های گردشگری در آن شهر برگزار می‌شود.

او اضافه کرد: جشنواره از ساعت ۱۴ تا ۱۷ روز جمعه با برپایی غرفه‌های متعدد برای ارائه محصولات و با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری همراه خواهد بود.

نجارقابل ادامه داد: مسابقه تیراندازی با کمان، اجرای موسیقی، نمایشگاه صنایع‌دستی و غذاهای سنتی و عرضه میوه بِه از بخش های متنوع جشنواره هیوا خواهد بود.

او تصریح کرد: جشنواره‌هایی نظیر "به" بر اساس تقویم رویدادهای گردشگری استان اردبیل که چندی پیش تدوین شده است، از (۶ مهر ۱۴۰۳ تا ۶ مهر ۱۴۰۴) با ۴۵ برنامه شاخص در چهار فصل و در تمام شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد.

نجارقابل اظهار کرد: تقویم رویدادهای گردشگری استان برای سال گردشگری جدید در آیین گرامیداشت هفته گردشگری رونمایی و در آن تنوع لازم با هدف معرفی ظرفیت‌های متنوع استان لحاظ شده است.

به گزارش ایرنا ، جشنواره‌های گردشگری شهرستان‌های استان اردبیل به لحاظ انطباق با شرایط و ظرفیت‌های بومی و محلی، از استقبال فراوانی برخوردار است و سال به سال بر تنوع برنامه‌ها و میزان حضور مردم و مسافران در آنها افزوده می‌شود.

استان اردبیل با جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی، اقتصادی و مذهبی در ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است و طبیعت بکر استان بویژه آب و هوای پاک و معتدل، آب‌های معدنی و جاذبه‌های دیگر همه ساله میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی را به خود جلب می‌کند.