گرگان- ایرنا- هزاران دوستدار والیبال، بسکتبال و اسبدوانی در اولین آخر هفته آبان ۱۴۰۳ خود را به سالن‌های ورزشی گرگان و گنبدکاووس می‌رسانند تا با تماشای مسابقات تیم‌های والیبال پاس گرگان، بسکتبال شهرداری گرگان، مدرسه بسکتبال نیکا و کورس اسبدوانی گنبدکاووس، شاهد جدال نفس‌گیر نمایندگان گلستان در راه رسیدن به بالای جدول باشند.

به گزارش ایرنا، در هفته چهارم لیگ برتر بسکتبال، شاگردان صالح مخدومی با کسب ۲ برد و تحمل یک شکست، خود را آماده میزبانی از تیم «گلنور» می‌کنند و امیدوارند با پیروزی مقابل این تیم اصفهانی، خود را به صدر جدول نزدیک‌تر کرده و رتبه سومی فعلی را بهبود ببخشد.

بازی با تیم گلنور اینگونه برای گرگانی‌ها اهمیت دارد که حریف اصفهانی یک پله از آن‌ها پایین‌تر است و همسایگی در جدول رده‌بندی می‌تواند نوید بخش انجام یک بازی زیبا و جذاب باشد.

هواداران پرشمار شهرداری گرگان در هفته گذشته که اولین میزبانی این تیم در لیگ برتر بود به حکم کمیته انضباطی از حضور در سالن محروم بودند اما در بازی فردا (پنجشنبه) می‌خواهند رنگ و بویی متفاوت به بازی خانگی تیم مورد علاقه خود بخشیده و با تشویق‌های بی‌امان خود، دقایق سختی را برای تیم مهمان رقم بزنند.

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان گفت: رایان بوت‌رایت بازیکن امریکایی و نصرت یازرلو را به دلیل مصدومیت در اختیار نداریم و نبود آن‌ها اندکی از بار فنی تیم را کم کرده است اما این‌ها نمی‌تواند عاملی برای اندیشیدن به پیروزی بر تیم گلنور باشد.

صالح مخدومی به پیروزی روز دوشنبه تیمش مقابل شهرداری بندرعباس اشاره کرد و گفت: در این بازی خارج از خانه اشتباهات فردی و تاکتیکی داشتیم که در فاصله باقیمانده تا مسابقه فردا می‌کوشیم آن‌ها را برطرف کنیم.

وی به فاصله کم بازی‌ها، دوری مسافت و سختی در هماهنگی تردد هوایی برای آمد و شد اشاره کرد و افزود: پس از بازی با شهرداری بندرعباس با پرواز خود را به تهران رساندیم اما به دلیل نبود پرواز به گرگان در نیمه شب، مسافت بیش از ۴۰۰ کیلومتری پایتخت تا شهر خود را زمینی طی کردیم که موجب خستگی بازیکنان و از دست رفتن زمان با برنامه‌‍ریزی تمرین ریکاوری شد.

در هفته پنجم لیگ برتر والیبال هم پاسی‌ها که ۲ بازی متوالی را با پیروزی پشت می‌گذارند در خانه میزبان تیم مدعی و پرمهره شهداب یزد هستند و امیدوارند هواداران خود را با کسب بیشترین امتیاز از نایب قهرمان آسیا شادمان کنند.

سرمربی تیم والیبال پاس گرگان اظهار امیدواری کرد که بازی عصر امروز (چهارشنبه) جدالی تماشایی و همراه با پیروزی برای تیمش باشد.

عیسی سنگدوبینی اظهار کرد: با پیروزی در ۲ بازی گذشته، روحیه بالایی داریم و بدون توجه به جایگاه دوازدهمی شهداب و حضور ستاره‌هایی مانند امیر غفور و مسعود غلامی، فقط به پیروزی در این مسابقه فکر می‌کنیم.

پاس گرگان در آستانه هفته پنجم لیگ برتر والیبال کشور با ۲ برد و ۲ باخت و مجموع هفت امتیاز در جایگاه پمجم جدول قرار دارد.

یکی دیگر از میزبانی‌های جذاب این هفته گلستان، دیدار تیم دختران مدرسه بسکتبال نیکای گرگان در اولین هفته مرحله دوم لیگ برتر نوجوانان است.

گلستان میزبان دور رفت مرحله دوم لیگ نوجوانان کشور است و از این بازی‌های متمرکز با تیم‌های هایپر نوین رشت، دهکلان کردستان و داناک مشهد میزبانی می‌کند.

همچنین تیم اتحاد نوین گنبدکاووس دیگر گلستانی حاضر در این رقابت‌ها در زنجان به مصاف فرش مشهد خواهد رفت.

موسم جدید مسابقات اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس از فردا (پنجشنبه) در مجموعه سوارکاری این شهرستان مرزی باحضور چندین هزار علاقمند به این رشته ورزشی آغاز شود و ۱۴۱ اسب از سه نژاد ترکمن، دوخون و تروبرد آماده شروع این مسابقات هستند.

کمیته برگزاری مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس برای ۲ روز هفته نخست این رخداد ورزشی ۳۰ میلیارد و ۳۵ میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کرده است که به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های برتر (اول تا ششم) پرداخت خواهد شد.