بیرجند - ایرنا - مدیر اجرایی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس گفت: براساس آخرین ارزیابی ۵۲ درصد معادن خراسان جنوبی غیر فعال است در حالی که فعال‌سازی این معادن بر ایجاد اشتغال در استان‌ تاثیرگذاری مستقیم دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا عباس جرجانی روز سه‌شنبه در نشست شورای معادن خراسان جنوبی، اظهار کرد: براساس آخرین ارزیابی تا پایان شهریور امسال، ۴۱۸ معدن در این استان فعال و ۳۶۶ معدن غیر فعال است در مجموع ۸۰۱ معدن دارای پروانه بهره‌برداری در خراسان جنوبی وجود دارد.

وی افزود: اکنون ۵۲ درصد معادن خراسان جنوبی یعنی ۳۶۶ معدن غیرفعال و ۴۸ درصد فعال است.

مدیر اجرایی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن عنوان کرد: در مجموع میزان استخراج سالانه معادن خراسان جنوبی ۴۸ میلیون تن است و ۱۳ هزار و ۷۵۸ نفر در این بخش فعالیت دارند.

جرجانی با اشاره به اینکه تعداد معادن غیر فعال خراسان جنوبی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، بیان کرد: در صورت فعال سازی ۳۶۶ معدن غیرفعال در استان، ۶ هزار شغل پایدار و در مجموع ۲۴ هزار اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در این بخش ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه احیا، فعال سازی و توسعه‌ ۶۰ معدن در سال جاری در خراسان جنوبی هدف گذاری شده است، افزود: در سال گذشته ۲۶ معدن یعنی هفت درصد معادن غیر فعال استان احیا شده است.